صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خیلی کارها با پول حل نمی‌شود و باید در طلب عقل باشیم، گفت: در این سال‌ها هویت خود را باخته‌ایم و مشکل عقل داریم تا خود و هویت خود را پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز(دوشنبه) در سومین دوره توسعه مهارت و توانمندی‌های مدیران و کارشناسان فرهنگی در اصفهان، اظهار کرد: ارزش ما به کار فرهنگی است و مشکل دنیا این می‌باشد که کار فرهنگی نشده و فرهنگ، اخلاق و باورهای ما در حال تضعیف شدن است.
وی با بیان اینکه باید خاک آموزش و پرورش را عوض کرد، افزود: حدود یک میلیون دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس فلج در یک سال تربیت می شود و حرف همه این است که این افراد مهارت ندارند و کسی که مهارت ندارد کار نیز نخواهد داشت.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خیلی کارها با پول حل نمی‌شود و باید در طلب عقل باشیم، اظهار کرد: در این سال‌ها هویت خود را باخته‌ایم و مشکل عقل داریم تا خود و هویت خود را پیدا کنیم.
قرائتی تصریح کرد: آیت الله و دکتر کم نداریم و باید انقلابی در کشور به وجود آید، تا تربیت این افراد را افزایش ندهیم، بیکاری وجود دارد، باید مدرک‌ها را دور ریخت و به جای آن مهارت آورد.
وی با بیان اینکه مشکل فرهنگ ما خود باختگی بوده و این سرطانی علمی اخلاقی است، گفت: مهم است با چه کسی و چگونه سخن می گوییم و باید در علوم حقوق آیات حقوقی و در علوم پزشکی آیات و روایات پزشکی وارد شود.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خاک باغچه را باید عوض کرد زیرا در آن کرم است و جامعه باید متحول شود، اظهار کرد: حوزه‌ها باید مهارت ببینند و باید برای تربیت معلم برای سی سال تلاش کرد.
قرائتی افزود: شرکت دانش آموزان در نماز جماعت در سن‌های کم‌تر بیش تر از دانش آموزان بزرگ تر است و این یعنی هر چقدر انسان با سوادتر می شود نسبت به انجام واجبات از جمله نماز بی اهمیت تر می شود و این سرطان است.
وی با بیان اینکه علمی ترین کتاب کره زمین قرآن است، اما آن را نفهمیده ایم، افزود: باید در هر دانشکده آیات و روایات مخصوص خود آن را وارد کرد و  آیین همسر داری و فرزندپروری را در آن‌ها آموخت زیرا بی‌هویتی و خود باختگی در تربیت فرزندان و حتی انتخاب نام آنان نیز رواج یافته است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه پژوهشی فایده دارد که به پول برسد، گفت: هر درسی که می خوانیم باید دارای چهار شرط از جمله واجب یا مستحب بودن و حل مشکل فردی و یا اجتماعی باشد.
قرائتی در خصوص نماز با بیان اینکه بیشترین پول و همت باید برای نماز باشد، اظهار کرد: باید برای نماز بودجه بگذاریم و کتاب هایی راجع به نماز را بین دانشجویان پخش کنیم زیرا حضور در صحنه و حذف امتیازات و سمت‌ها را می توان در نماز یافت.
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بابد نهضتی در کشور به وجود آید و برای ایجاد تحول نیازمند افرادی همچون نواب صفوی و شهید رجایی هستیم.