صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

گروه معارف: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای نخستین بار در استان و در قالب طرحی با همکاری ستاد اقامه نماز، سوادآموزان نمازخوانی صحیح را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، مرآت امین الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک بین ستاد اقامه نماز و نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: بر اساس یکی از این طرح‌ها، سوادآموزان نمازخوانی صحیح را فرا می‌گیرند.
وی از دیگر اقدامات در زمینه سواد آموزی را آموزش طرح ICDL و آموزش زبان انگلیسی برشمرد و گفت: اجرای طرح آموزشی دوره کوتاه مدت ICDL بر اساس آموزش های یونسکو ارائه می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: اجرای این طرح در سال جاری برای ۲۰۰ نفر از سواد آموزان در نظر گرفته شده و در این دوره سوادآموزان با زبان انگلیسی و مفاهیم رایانه آشنا خواهند شد.
وی همچنین به تشریح وضعیت سوادآموزی در سطح استان پرداخت و عنوان کرد: وضعیت سواد در سن شش سال به بالا با رشد خوبی مواجه بوده به نحوی که در حال حاضر ۹۰.۹ درصد از افراد در این سنین دارای سواد هستند که در مقایسه با میانگین کشوری بیش از سه درصد بالاتر است.
امین الرعایا با بیان اینکه گروه سنی در نهضت شامل افراد دارای سنین ۱۰ سال به بالا است و تا سن ۴۹ ساله را پوشش می دهد، بیان کرد: در این زمینه نیز آموزش سوادآموزان رشد داشته به نحوی که اکنون به رقم ۹۶.۶ درصد رسیده و یزد نسبت به میانگین کشوری ۲.۱ درصد بالاتر است.