صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

گروه سیاسی و اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مسجد خاکریز اول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز مساجد ما در لرستان دارای مشکلات فراوانی است به‌طوری‌که از مجموع ۱۶۴۰مسجد در استان تنها ۶۰۰ مسجد دارای امام جماعت هستند و بیش‌از ۱۰۰۰ مسجد امام جماعت ندارند و این امر یک مصیبت فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر به سالروز ۲۸ مرداد و کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد اشاره کرد و با تاکید براین‌که کودتای ۲۸ مرداد ثمره اعتماد به آمریکایی‌ها بوده است، گفت:  در برهه‌ای از زمان دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی با هم بودند اما عوامل بیگانه در دولت مصدق نفوذ پیدا و بین آن دو تفرقه ایجاد کردند و مصدق پشتوانه دینی و معنوی خود را از دست داد .
وی  با تاکید براین‌که آمریکا و انگلیس دست به کودتا زدند و دوباره محمدرضا شاه را به حکومت رساندند، عنوان کرد: از کودتای ۲۸ مرداد سه درس باید گرفت یکی این‌که به دشمنان به‌ویژه آمریکا و انگلیس هیچ‌گاه اعتماد نکنیم و این امر نیز همواره از سوی رهبری مورد تاکید گرفته است چرا که تاریخ گواه است هر گاه به آمریکا اعتماد کردیم ضرر کردیم .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان درس دیگر کودتای ۲۸ مرداد را مواظبت از نفوذ بیگانگان به مسائل کشور مطرح کرد و با اشاره به این‌که این امر موجب شده که مقام معظم رهبری همواره از نفوذ دشمن به کشور هشدار بدهند، تصریح کرد: درس دیگر کودتای ۲۸ مرداد این بوده که همواره مواظب تفرقه‌افکنان باشیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم چراکه دشمن جایی است که تفرقه و اختلاف حاکم باشد .
خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و با بیان این‌که  مسجد سنگر فرهنگ، دین، ایمان و مقاومت است و این امر موجب شد که رژیم صهیونیستی مسجد القصی را به آتش بکشاند چراکه مسجد سنگر مقاومت محسوب می‌شود، یاد‌آورشد:  مسجد خاکریز اول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروز مساجد ما در لرستان دارای مشکلات فراوانی است به‌طوری که از مجموع  ۱۶۴۰مسجد در استان تنها ۶۰۰ مسجد دارای امام جماعت هستند و بیش‌از ۱۰۰۰ مسجد امام جماعت ندارند و این امر یک مصیبت فرهنگی است .
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که مسئولان به امر مسجد اهتمام بورزند، اظهارکرد: هم‌اکنون بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مسجد نیمه کاره داریم و همچنین حضور در مسجد کم‌رنگ بوده این امر جای تاسف است .
آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: دوران زندگی این امام همام دوران پاسداری از وحی بوده و ایشان از تفسیرهای نابجا و غیر عقلانی آیات قرآن جلوگیری  و علما و دانشمندان را در فهم صحیح آیات قرآن راهنمایی می‌کردند.
وی گفت: خدمات بی‌نظیری را امام جواد(ع) دوران حیات مبارکش انجام داده و اینجاست که توصیه می‌کنم جوانان به امام جواد(ع) اقتدا کنند و با آیات قرآن آشنا شوند و نگهبان آنها باشند .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه روز صنعت دفاعی در ایران را نماد اعتماد به نفس و پیشرفت نظامی و دفاعی  دانست و با بیان این‌که این امر موجب شده که با تکیه بر توان داخلی صنعت دفاعی تحریم شکن به‌وجود آید، خاطرنشان کرد: مسائل دفاعی و نظامی کشور قابل مذاکره نیست و آنچه ایران از نظر تجهیزات دفاعی به دست آورده بر اساس حکم عقل و قوانین بین‌المللی بوده است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که چنان‌چه ایران در تولید موشک جزء کشورهای برتر قرار گرفته برای دفاع از کشور بوده و به‌هیچ عنوان امنیت و دفاع کشور قابل مذاکره نیست، تصریح کرد:  دشمنان و در راس آنها آمریکا به‌دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران هستند و مسئولان باید در مقابل با تمام توان از صنعت دفاعی کشور حمایت و پشتیبانی کنند .
وی با اشاره به این‌که امروز غرش موشک‌های ایران وحشت در دل آمریکایی‌ها انداخته و آنها را به لرزه درآورده است، افزود: یکی‌از مهم‌ترین شاخص‌های بازدارندگی دشمن قدرت موشکی است به‌طوری‌که امروز آمریکا زمین‌گیر شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)  ایام را مبارک عنوان کرد و با بیان این‌که باید تلاش شود ازدواج این دو معصوم به‌عنوان الگویی برای جامعه قرار گیرد، افزود: باید ازدواج آسان و کم‌هزینه همراه با مهر و محبت در جامعه نهادینه شود .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به آغاز هفته دولت و تقارن آن با مسئله رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور اشاره کرد و با تاکید براین‌که مردم توقع دارند دوره رکود به پایان برسد و پس‌از رای اعتماد به وزرا فعالیت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور پویا و جدی شود، گفت: مسئولان باید از شهیدان رجایی و باهنر درس و الگو بگیرند و باید از ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری، ولایت‌مداری، مدیریت جهادی، جدیت در پرداخت به مشکلات مردم و به فکر محرومان بودن و همچنین عمل‌گرا بودن شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند .
وی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و شهدای مدافع حرم به‌خصوص شهید حججی تاکید کرد و یادآورشد: شهدای مدافع حرم موجب گسترش جبهه مقاومت اسلامی، شکست دشمنان و استکبار جهانی شدند .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با بیان این‌که  پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید هر کس چهار ذکر را همواره ادا کند از وحشت روز قیامت در امان است، گفت: این چهار ذکر شامل «الحمدلله رب العالمین»، «أستغفر الله»، «انا لله وانا الیه راجعون » و «لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» است .
وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نازعات مبنی براین‌که  خداوند در این آیه می‌فرماید «و زمین را پس از آن(آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد»، تصریح کرد: مفهوم این آیه را روز قیام امام زمان(عج)، روز گسترش عدالت، ایمان و دین خدا است و در روز «دحوالارض»  بر خواندن دعا، روز گرفتن و ذکر گفتن تاکید شده است.