صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۲۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

گروه اجتماعی: دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به بومی سازی راه های مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: جهاددانشگاهی در بومی‌سازی آموزش‌های پیشگیری از مواد مخدر می‌تواند استان را حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سلیم کریمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان امروز، 28 مردادماه در دیدار با هیئت رئیسه جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به واسطه رسالت خود در امر پژوهش باید در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عضو شود که در همین راستا در اولین جلسه شورا از این نهاد انقلابی دعوت به حضور خواهد شد.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های پژوهشی در زمینه مبارزه و با مواد مخدر، شناسایی نقاط آلوده و شناسایی مردم مناطق مختلف به چه نوع مواد مخدری افزود: واحد پژوهش جهاددانشگاهی کردستان در این زمینه با انجام طرح های تحقیقاتی می تواند به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کمک کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اعلام کرد: استان کردستان از لحاظ مواد مخدر جزء استان‌های پاک کشور است که این امر نباید باعث خوش‌بینی و کم‌کاری ما در این زمینه شود.

وی سالم‌سازی شهر را امری مفید برای تمام خانواده ها دانست و عنوان کرد: در این زمینه باید تمام ادارات سطح استان کردستان به یاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیایند.

کریمی اعلام کرد: در طرح شیوع شناسی استان کردستان چه در بخش دانش آموزی و چه در کل استان از میانگین کشور در وضعیت مطلوبی هستیم و نیاز است تا بیشتر در زمینه پیشگیری کار شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ادارات استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر با 12 ادارات کل از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و ... تفاهم‌نامه منعقد شده و برای اجرا دستور گرفته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اعلام اینکه پیشگیری برای ما راحت‌تر از درمان است، بیان کرد: در این راستا ما تمام توان خود را برای پیشگیری به کار می‌بریم تا دیگر خانواده های استان کردستان درگیر این گونه معضلات نشوند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه به موقع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌تواند یک طرح افکارسنجی و نقطه‌یابی برای شناسایی مصرف مواد مخدر در نقاط مختلف سطح استان انجام دهد که این امر می‌تواند اقدامات پیشگیرانه ما را راحت‌تر کند.

کریمی افزود: این طرح جهادانشگاهی به ما راهکار می‌دهد که محتواهای آموزشی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  را نیز بر همان اساس بومی‌سازی کرده و طراحی کنیم.

وی اعلام کرد: برای اولین بار پرمحتواترین کتاب در زمینه پیشگیری از مواد مخدر را با زبان ساده کُردی چاپ کرده ایم که این کتاب در مدارس آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در ادامه به اجرایی طرح برگزاری کلاس‌های تربیت مربی در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز نیازمند همکاری و حمایت جهاددانشگاهی هستیم تا محتواهای بومی برای این مربیان تهیه کرده و دوره های آموزشی ر ا برای مربیان برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه چرخش اطلاعات در شرایطی کنونی جامعه که فضای مجازی حرف اول را می زند، امری  مهم و کارساز است، عنوان کرد: مردم نسبت به اعتیاد اطلاعات خیلی کمی دارند و سرعت پویایی در این زمینه بسیار محدود است که ما باید در این عرصه نیز ورود پیدا کنیم.

کریمی بیان کرد: در این دوره های آموزشی برای داوطلبان تا آخر سال سه دوره آموزشی برگزار می‌شود تا هم مربیان به روز باشند و هم راهکارهای ارائه شده این مربیان به مردم نیز به روزرسانی شده باشد.

وی افزود: از طرح‌های ابتکاری و جدید در زمینه ترک اعتیاد و پیشگیری اعتیاد به مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند که جهاددانشگاهی در این زمینه نیز می‌تواند با شورا همکاری داشته باشد.

چیا سهراب نژاد، سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان در ادامه این دیدار نیروهای جهاددانشگاهی را نیروهای جوان و باانگیزه دانست و افزود: این امر کمک می کند تا در برنامه‌هایی که به نفع شهر و مردم ما باشد، مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: حضور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می تواند زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر مسئولان استان با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی به ویژه در بخش مبارزه با مواد مخدر باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان به برگزاری همایش ملی آسیب‌های پنهان در جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی کردستان با برگزاری همایش ملی آسیب‌های پنهان سعی در معرفی و شناسایی معضلات و تهدیدات پیش روی جوانان و مشکلات موجود در جامعه دارد که تا کنون شش همایش ملی در استان برگزار شده است.

وی در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی کردستان تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار می‌دهد.

مجید آوج، مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی واحد کردستان در ادامه این دیدار به طرح خانواده سالم اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی در راستای اهداف خود درصدد است تا طرح خانواده سالم را در سطح استان برگزار کند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مشاغل خانگی بیان کرد: در اجرای این طرح جهاددانشگاهی مجوز سهمیه دو هزار نفری را گرفته است که می توانیم درصدی از این امر را به بهبود یافتگان مواد مخدر اختصاص دهیم.

مدیر تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی واحد کردستان از برگزاری دیدارهای دورهمی برای جوانان خبر داد و یادآور شد: در این دیدارهای دورهمی می‌توانیم موضوع مبارزه با مواد مخدر را مطرح کنیم.