صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۳۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مرحله دوم دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور 355 شرکت‌کننده در استان اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمت‌‍الله اروجی، مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در‌ گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: حافظان قرآن کریم استان اصفهان که اردیبهشت‌ماه امسال در اولین مرحله (آزمون کتبی) دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی، موفق به کسب نمره قبولی شدند، به مرحله دوم این طرح راه یافتند.
وی افزود: در مرحله دوم این طرح که به صورت شفاهی از 25 الی 27 مردادماه در دو حوزه امتحانی اصفهان و کاشان برگزار شد، 314 نفر از خواهران و 41 نفر از برادران ثبت نام کرده و برای کسب مدرک تخصصی تلاش کردند.
مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: از مجموع 355 نفر، 223 نفر در رشته حفظ کل، 43 نفر حفظ 20 جزء، 64 نفر حفظ 10 جزء و 25 نفر نیز در رشته حفظ 5 جزء قرآن کریم شرکت کردند.
وی ادامه داد: داوری حُسن حفظ با حضور داوران ممتاز استانی به صورت زنده انجام شد و داوری وقف و ابتدا، تجوید و صوت و لحن به صورت متمرکز در تهران داوری می شود و لذا فایل صوتی از شرکت کنندگان اخذ گردیده و به مرکز ارسال شده است. 
حجت‌الاسلام اروجی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ کل، بیست و ده جزء قرآن پس از کسب حد نصاب نمره قبولی، مدرک تخصصی حفظ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب می‌کنند و قبول شدگان رشته‌های پنج جزء نیز که فقط به منظور آشنایی با نحوه اخذ این آزمون شرکت کرده‌اند، گواهی‌نامه استانی دریافت خواهند کرد.
وی  گفت: نتایج آزمون مرحلة دوم، تا 13 آبان ماه سال جاری از طریق سایت تلاوت به نشانی telavat.ir اعلام خواهد شد.
طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در جلسه 573 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورخ 8 آذرماه 84 تصویب و به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شد و هر سال حداقل يك دوره آزمون تخصصي حفظ قرآن كريم، به شرح مواد آيين‌نامه آن، برگزار و به قبول شدگان مدرك تخصصي حفظ قرآن اعطا مي‌شود.