صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
صبوری:

گروه اجتماعی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با تأكید بر اهمیت تبیین ابعاد شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) تأكید كرد كه بزرگترین و اصلی‌ترین سند كربلا مظلومیت و شهادت آن حضرت است كه باید همواره به این سند متقن متوسل شد.

شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس در حاشیه همایش مسئولان برگزاری شیرخوارگان حسینی این استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، تأكید كرد كه بزرگترین و اصلی‌ترین سند كربلا مظلومیت و شهادت حضرت علی اصغر(ع) است كه باید همواره به این سند متقن چنگ زد و متوسل شد.

وی با اشاره به برپایی همایش شیرخوارگان حسینی اظهار كرد: به حول و قوه الهی امسال برای چهاردهمین سال متوالی این همایش عظیم در نقاط مختلف استان فارس برگزار خواهد شد.

مسئول مركز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه این همایش در 400 نقطه استان فارس اجرا می‌شود، افزود: این همایش از ساعت 8 صبح روز جمعه، 31 شهریورماه جاری مصادف با اولین جمعه ماه محرم همزمان با 41 كشور دنیا آغاز خواهد شد.

صبوری با یادآوری اینكه میعادگاه ما در سومین حرم اهل بیت(ع) برای اجرای این همایش، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود، اظهار كرد: رأس ساعت 10 صبح همین روز نذرنامه حضرت علی‌اصغر(ع) توسط مادران به‌صورت دسته جمعی در این حرم مطهر قرائت خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس اظهار كرد: به‌منظور برگزاری این همایش 70 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی توسط نیك‌اندیشان شیرازی آماده شد كه امروز آن را میان مسئولان همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان‌های فارس توزیع كردیم.

وی با تصریح اینكه در حاشیه این همایش یكسری برنامه‌های جانبی فرهنگی نیز اجرا می‌شود، گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برپایی ایستگاه‌های سلامت ویژه كودكان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است كه این كار با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مركز بهداشت والفجر اجرا می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس نیز در عین حال یادآور شد بر اساس آمار اعلام شده در نشست سراسری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و مسئولان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی که مرداد ماه امسال در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) برگزار گردید، استان فارس از لحاظ کمی و کیفی در جایگاه اول برگزاری این همایش قرار دارد.