صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

رئیس هیات پایش دستگاه های قرآنی کشور گفت: برنامه ها و فعالیت های این هیات در واقع نوعی درمان‌گری و التیام بخشی است تا بتوانیم راه حل مشکلات را از زبان کارشناسان و صاحبنظران بشنویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایرنا نوشت: حجت الاسلام سعید بهمنی ضمن ارائه گزارشی از نتایج همایش شورای توسعه فرهنگی قرآنی و پایش دستگاه های قرآنی که مرداد ماه امسال برگزار شد، گفت: فعالیت این همایش در دو زمینه ادامه دارد که در راستای یکی از آنها، مباحث مطرح شده در همایش تدوین و نسخه ای از آن برای شرکت کنندگان ارسال می شود تا مطالب خود را تکمیل و اظهارنظرهای خود را اضافه کنند.
وی برپایی این همایش را فرصت کم نظیری در عرصه توسعه فرهنگ قرآنی طی سال های اخیر برشمرد و افزود: پس از تدوین نهایی این مباحث، کمیسیون های سه گانه تشکیل می شود تا نتایج را به عنوان دستور جلسات این کمیسیون ها و مجمع پیگیری و سپس عملیاتی کنند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دومین کار همایش را انجام مصاحبه های حضوری یا تلفنی با کارشناسان دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال، نتایج نهایی این همایش به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی برسد.
بهمنی از تشکیل جلسه هیات پایش دستگاه های قرآنی تا هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه اعضای هر سه کمیسیون، گزارشی از نتایج همایش را به رئیسان کمیسیون ها ارائه خواهند داد ولی یکی از نکات مهم این است که وزیران مربوطه یعنی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش هنوز پاسخی برای تعیین وقت نداده اند.
وی کمیسیون های سه گانه آموزش عمومی، پژوهش و آموزش عالی و تبلیغ و ترویج قرآنی را بازوی عملیاتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: درحدود سه هفته پیش نامه ای برای سیدعباس صالحی و سید محمد بطحائی، ارسال شده تا زمانی را به برگزاری جلسه با اعضای هیات پایش اختصاص دهند و این اعضا با ارائه گزارش شفاهی به تبادل نظر درباره مشکلات فراروی این کمیسیون ها بپردازند.
بهمنی درباره سابقه فعالیت های هیات پایش دستگاه های قرآنی نیز گفت: هیات پایش عملکرد کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از دی ماه 1394 آغاز به کار کرد که بعد از دریافت و تحلیل گزارش ها و شناخت مسائل اساسی، اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شد تا فراتر از چرخه کمیسیون ها و شورا تحقیق کنیم.
وی افزود: برای اینکه مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی را با کارشناسان در افق وسیعتری در میان بگذاریم، پیشنهاد برگزاری این همایش مطرح شد و هیات پایش ضمن موافقت با برگزاری آن، موضوع را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام کرد.
بهمنی همچنین گفت: با توجه به حضور کارشناسان ممتاز قرآنی و اهتمام دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی می توان گفت برپایی این همایش، فرصت کم نظیری را در اختیار ما قرار داد تا از آن حیطه های تکراری در جلسات کمیسیون و شورای توسعه بیرون بیاییم و گستره ای فراتر از کارشناسان را برای هم اندیشی فرا بخوانیم.
به گزارش ایرنا، همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی و طرح پایش دستگاه های قرآنی کشور، هشتم مردادماه با حضور کارشناسان و صاحبنظران قرآنی در چهار نشست تخصصی با محوریت آموزش عمومی قرآن، پژوهش، آموزش عالی و تبلیغ و ترویج قرآنی برگزار شد و کارشناسان از زوایای مختلف به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سال 94 طی حکمی حجت الاسلام سعید بهمنی را به عنوان رئیس هیأت پایش کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی منصوب کرد.