صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود برخی مشکلات صنفی و رفاهی در حوزه دانشگاه ها گفت: تمام تلاش اعضای کمیسیون دانشجویی بر این است با اتخاذ تصمیمات مناسب زمینه هرچه بهتر علم آموزی دانشجویان را فراهم کنند تا این مشکلات تاثیری بر تحصیل دانشجویان نگذارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ؛ محمد تقی ایرانی معاون سیاسی استاندار، در جلسه کمیسیون دانشجویی استان اظهار داشت: با همدلی و تدابیری که توسط همه اعضا و دستگاه ها انجام می گیرد آغاز سال تحصیلی به نحواحسن تمشیت و فضای با نشاطی برای تحصیل و علم اندوزی فراهم شود.
وی ادامه داد:در دانشگاه ها و مدارس برنامه های مناسبی برای بزرگداشت محرم برگزار شود چرا که شهادت امام حسین (ع) و یاران وی ،بزرگترین دستاورد اسلام است که جامعه بشری را مداوم هشدار می دهد که برای حفظ اخلاق و انسانیت باید معرفت به توحید داشت و مسیر حق و آزادگی را حتی با خون خود باید مراقبت کرد .
ایرانی تصریح کرد:درس امام حسین (ع) به جوانان امروز درس مقاومت در برابر ظلم و دفاع از حق و آزادی است و این چراغ هدایت روشن تر از همیشه راه ملت ما و جوانان ما را روشن کرده است.
 وی با اشاره به اعلام نتایج کنکورسراسری بیان کرد: باید زمینه های مناسبی را فراهم کنیم تا دانشجویان و والدین آن ها خاطره خوبی از اولین روز ورود به دانشگاه های استان ما داشته باشند.
ایرانی توجیه عوامل حراست و ورودی های دانشگاه ها مبنی بر رعایت و حفظ شأن دانشجویان، تهیه بسته فرهنگی ، برنامه ریزی تور بجنوردگردی با همکاری دستگاه های فرهنگی استان را ازجمله این اقدامات برشمرد و آمادگی هتل ها و مهمانسراهای استان را برای پذیررش و اسکان همراهان دانشجویان خواستار شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان گفت: تازمانی که مسیر جمهوری اسلامی مسیر عزت و استقلال باشد تهدیدات دشمنان نظام هم ادامه خواهد داشت چرا که استکبار جهانی با استقلال و آزادی ملت ایران مشکل دارد که همین امر هوشیاری همه ما را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد:استکبار، برنامه های خطرناکی از جمله ایجاد اختلافات قومی و عقیدتی دارد لذا باید دقت کرد که مسائل قومی و مذهبی فضای تحصیل علم را در دانشگاه ها تحت تاثیر قرار ندهد و طرح این گونه مسائل سبب اختلاف و درگیری در محیط دانشگاه نشود.