به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته در آیین اختتامیه جشنواره ملی نوآوری در فرآیند
آموزش و یادگیری در تالار معلم تبریز، گفت: باید از ظرفیتهای
موجود آموزش و پرورش برای ارتقای بهرهوری تعلیم و تربیت استفاده کرد که
آن هم با خلاقیت و نوآوری قابل تحقق است.
وی افزود: نظامهای تعلیم و
تربیت به صورت دائم به دنبال به روز کردن تعلیم بر اساس نیازهای روز هستند و
نظام تعلیم و تربیت ایران هم باید به صورت مستمر به روز رسانی شود.
وی،
فطرت گرایی توحیدی را برای شکوفایی فطری دانش آموزان از طریق درک و اصلاح
مداوم موقعیت آنان برای دستیابی به حیات طیبه مهم دانست و گفت: فرآیند
آموزش باید موقعیت دانش آموز را بشناسد و به اصلاح مداوم این فرایند کمک
کند و دانش آموز باید با رویکرد خلاقانه سنجیده شود.
زرافشان، با اشاره
به همزمانی دهه اول ماه محرم با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: ماه محرم فرصت
یادگیری و تربیتی خوبی برای دانش آموزان است که باید معلمان خلاقانه از این
موقعیت برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه
درس ملی که نقشه یاددهی و یادگیری است، افزود: تحقق آن مستلزم نوآوری و تغییر در
فرایند یادگیری است.
وی با اشاره به اینکه سند
تحول بنیادین بر حیات طیبه دانش آموزان تاکید دارد، گفت: هدف سند تحول بنیادین، آموختن
مهارت خوب زندگی کردن است.
معاون آموزش متوسطه وزارت
آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در برنامه درس ملی هفت عامل اساسی برای یادگیری و
یاد دهی موثر ذکر شده است، افزود: این جشنواره نوعی حرکت در راستای تحقق موضوع
یاددهی و یادگیری است.
در این مراسم از نفرات برتر آذربایجان شرقی در جشنواره کشوری خلاقیت و نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تقدیر شد.