صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۴۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: جلسه قرآن مسجد ولیعصر(عج) مشهد، کارگاهی آموزشی برای تلاوت قرآن کریم است که استاد آن جلسه از علوم و تجربیات قرآنی خود در دوران دانش‌آموزی برای شاگردانش استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسه قرآن حضرت ولیعصر(عج) مشهد که با آموزش‌های قرآنی مهدی خدادادگان، همراه است، هر هفته چهارشنبه شب‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل مسجد حضرت ولیعصر(عج)، واقع در خیابان ولیعصر 13، برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، مهدی خدادادگان که خود به تازگی دوران دانش‌آموزی را در رشته علوم و معارف اسلامی به پایان رسانده است، آموزش قرآن به نوجوانان و جوانان را آغاز کرده است و به گفته وی جلسات قرآنی مسجد ولی عصر(عج) به رده سنی خاصی تعلق ندارد، اما از زمان حضور این قاری جوان، جذب نیروهای جوان و نوجوان به این محفل قرآنی پررنگ‌تر شده است.

مهدی خدادادگان، قاری و مدرس جلسه قرآن مسجد ولیعصر(عج) مشهد در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: از حدود 7 سالگی و با حفظ قرآن فعالیت قرآنی خود را آغاز کردم، در جلسات قرآن فامیلی و خانگی و با تشویق پدر و مادر از حدود 12 سالگی به صورت حرفه‌ای قرائت قرآن را در پیش گرفتم و تا پیش از شهادت شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، در جلسات این استاد شرکت می‌کردم.
این قاری قرآن اضافه کرد: حدود دو سال در جلسه شهید حاجی حسنی‌کارگر شرکت و بیشتر مطالب قرآنی را فراگرفتم و از افتخارات قرآنی من هم کسب رتبه نخست رشته قرائت دانش‌آموزی کشور در دوره گذشته و همچنین تلاوت در بارگاه حضرت رضا(ع) است.
خدادادگان در توضیح اقدام خود در زمینه آموزش قرآن در جلسات، عنوان کرد: ابتدا کار از یک جلسه خصوصی شروع شد، افراد به صورت تک نفره برای آموزش‌های قرآنی می‌آمدند و پس از این که تعداد افزاد زیاد شد و به جهت اینکه از بیان مطالب تکراری جلوگیری شود، یک جلسه قرآن تشکیل شد.
وی به زمان تشکیل و ویژگی این جلسه اشاره کرد و گفت: حدود دو سال و نیم است که این جلسه به صورت مردمی تشکیل می‌شود و می‌توان گفت این جلسه از جوان‌ترین محافل قرآنی باکیفیت شهر مشهد است.
وی با بیان اینکه جلسات قرآنی باید خروجی مناسب داشته باشد، ادامه داد: درست است که قرائت قرآن کار ارزشمندی است اما باید گفت متأسفانه کیفیت در سطح جلسات قرآن کم شده و به صرف قرآن خواندن، جلسات تشکیل می‌شود، ما خوشحالیم که توانستیم در طی این مدت از برگزاری جلسه قرآن سه نفره به عنوان نتایج فعالیت باکیفیت از سطح پایین در تلاوت قرآن به مرحله حرفه‌ای برسانیم.

خدادادگان در تشریح روند برگزاری جلسه، اضافه کرد: در ابتدای جلسه قرآن توضیحات و آموزش‌هایی برای مستمعان حاضر ارائه می‌شود و پس از آن تعدادی از اعضای این جمع قرآنی به تلاوت می‌پردازند، در بین تلاوت‌ها یک سخنرانی داریم، پس از آن ادامه تلاوت اعضای جلسه اجرا می‌شود و در پایان جلسه نیز برای حرکت در مسیر همگام قرآن و عترت مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی گفت: این جلسه ابتدا در منزل شخصی ما و با حضور حدود 10 نفر برگزار می‌شد، اما کم‌کم که دوستان اطلاع و حضور پیدا کردند با محدودیت مکانی مواجه شدیم و به جهت افزایش کیفیت نسبی جلسه و به درخواست هیئت امنای مسجد ولیعصر(عج) از حدود یک سال و نیم گذشته جلسه قرآن ما در این مسجد برگزار می شود و هم‌اکنون اعضای این جلسه به حدود 40 نفر رسیده است.
این قاری جوان ضمن تشکر از اساتید خود شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر و مصطفی حاجی‌حسنی کارگر به اهداف خود در جلسه قرآن اشاره کرد و افزود: هدف جلسات قرآن بنده، آشنایی هرچه بیشتر با قرآن و معانی و تدبر آن، پرورش قاریان ممتاز، مستعد و رشد قرآنی، معنوی، اخلاقی، تربیتی، فکری و عملی دوستان قرآنی است.

وی در تکمیل مطلب بالا اضافه کرد: از آن جهت که یکی از راه‌های سعادت دنیا و آخرت خوش خلقی و برخورد نیکو است و متأسفانه در جامعه قرآنی ما کمرنگ شده است و کمتر به این مهم توجه می‌شود، لذا با کار و تقویت فرهنگ‌سازی صحیح در جلسات قرآنی سطح شهر و جامعه قرآنی می‌توان به امید بهبودی این شرایط حرکت کند.
خدادادگان به کتاب در حال تألیف خود در زمینه تجوید اشاره کرد و گفت: حدود 3 ماه است که کار نگارش این کتاب را شروع کرده‌ام و هم‌اکنون مراحل پایانی آن در حال انجام است، علت اینکه به سمت تألیف این کتاب رفتم این بود که در اکثر تألیفات اشتباهاتی وجود دارد، همچنین با توجه به این مسئله که مطالب در کتب موجود، کمی سنگین است، لذا سعی کردم تا اثری علمی و به زبان ساده‌تر آماده کنم تا برای آموزش نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار گیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۵
مهرداد نظامی
|
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
با سلام واحترام ،جناب آقای خدادادگان از نخبگان خوشخوان و قاریان خوش آتیه قرآنی هستند که از کودکی افتخار آشنایی با ایشان را دارم وهمواره مودب به آداب قرآنی هستند . حقیر چلسه پرشور ایشان شرکت نمودم واقعا بچه های محله رو جذب نموده بودند وجلسات بسیار شادی رو برگزار نمودند. امیدوارم همیشه در تمامی مراحل زندگی موفق باشند . مهرداد نظامی استاد دانشگاه ومدرس روش تدریس قرآن نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ،عضو جامعه قاریان قرآن مشهد و کارشناس ارشد علوم قرآن وحدیث
سلیمانی
|
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
سلام و عرض ادب
جناب خدادادگان لطفا کمی در صحبت های خود دقت کنید.
مسابقات وزارت نیرو که ارزشی در سطح کشور ندارد.
همیشه سعی در زندگی از واقعیت صحبت کنی با غلو کردن خود بجایی نخواهی رسید