صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

گروه معارف: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: امام خمینی (ره) و شهدا، انقلاب را به امانت در بین ما گذاشته‌اند و انتظار این است که با پاسداری از ارزش‌های انقلاب و علم اندوزی امانت دار خوبی باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، حجت الاسلام مهدی فاطمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) که در مسجد دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد گفت: الگو پذیری از جمله خصوصیات انسان است و همیشه این گونه نیست که انسان به طوراختیاری از کسی یا چیزی تاثیر بپذیرد، بلکه به طور غیر مستقیم و ناخود آگاه هم تاثیر می پذیرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: برای بهره گیری از الگوهای مناسب، باید قدم در راه کسانی گذاشت که ما را در مسیر هدایت، رشد و تعالی قرار دهند تا راه سعادت را طی کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله کسانی که ما می توانیم از آن ها پیروی کرده و یک الگوی مناسب برای خود انتخاب کنیم، اصحاب امام حسین (ع) هستند، ادامه داد: یکی از شاخصه های اصحاب امام حسین(ع) صفت امانت داری آن هاست چرا که دسته اول از شهدای جریان کربلا سفیران آن حضرت بودند که  با پاسداری از پیام ایشان آن را به مردم ابلاغ کردند.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه افزود: یکی از امانت هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده اعضا و جوارح ما است که باید با پرهیز از گناه و عصیان از فرامین خداوند امانت دار خوبی باشیم. امانت دار خوب کسی است که در هر حال و شرایطی مراقب چیزی که به او امانت داده شده، باشد تا با این کار شرمنده شخص امانت گذار نباشد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان در پایان گفت: امام خمینی(ره) و شهدا این انقلاب را به امانت در بین ما  گذاشته اند و انتظار این است که با پاسداری از ارزش های انقلاب و علم اندوزی امانت دار خوبی باشیم.
منبع: حوزه