صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۱۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

گروه معارف: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امام خمینی(ره) در همه حرکت‌های تاریخ‌ساز از ارزش‌های اخلاقی بهره برد که این موضوع باید الگوی همگان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره اردوی آموزشی ـ فرهنگی طریق جاوید که 18 مهرماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به شخصیت امام خمینی(ره) بر اساس تعبیر رهبر معظم انقلاب نیازمند قلم توانا و زبان گویا است.
وی افزود: در شناخت اندیشه‌های امام خمینی(ره) از زبان روحانیت شاید به بزرگ نمایی متهم شویم اما با نگاهی به تاریخ و تعاریف دشمن از شخصیت والای حضرت امام(ره)، به عظمت شخصیت ایشان پی خواهیم برد.
لطفیان ادامه داد: هنری کیسنجر 92 ساله آمریکایی‌تبار صهیونیست و ضد جمهوری اسلامی در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) می‌گوید: «رهبر ایران از ماوراء الهام می‌گیرد» در حالی که این فرد بی‌دین بوده و اعتقادی به معاد و جهان دیگر ندارد، در خصوص امام راحل چنین نظری داده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در دشمنی خود با دشمنان نیز اخلاص داشت و در مواجهه با دشمن از حدود جوانمردی و انصاف خارج نشد و خود دشمن نیز اقرار داشت که امام راحل با خدا معامله کرده است.
وی گفت: وقتی از زبان دشمن چنین تعابیری از شخصیت امام خمینی(ره) بیان می‌شود، باید بدانیم که از درک شخصیت ایشان خارج هستیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) در همه حرکت‌های تاریخ ساز از ارزش‌های اخلاقی بهره برد.
وی در تعبیر رهبر معظم انقلاب از شخصیت امام(ره) افزود: امام خمینی(ره) مظهر دینداری، دانایی، دلیری و درد مردم بودند و اگر ما همین چهار اصل را از سیره امام (ره) رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
لطفیان با اشاره به آیه 129 سوره بقره اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) از خداوند درخواستی کردند که خداوند بر اساس حکمت خود آن را به اجابت رساند.
وی گفت: حضرت ابراهیم(ع) از خداوند خواستند تا پیامبری برای تحکیم عقاید، تبیین احکام شریعت و استحکام گزاره‌های اخلاقی مبعوث کند، اما خداوند این دعا را با اولویت بخشی به گزاره اخلاقی و تحکمی عقاید مستجاب کرد.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در زیارت جامعه کبیره جریان ولایت و رهبری به عبور از تاریکی و رسیدن به نور تعبیر شده است و بر این اساس اگر افکار در جامعه اصلح شود، رفتار نیز اصلاح خواهد شد.
وی با اشاره به روایت مشهور«إنما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» که حضرت رسول(ص) فرمودند:« به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم» اظهار کرد: فضائل و مکار دو مقوله جدا هستند که در اسلام تأکید به مکارم شده است.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اولین منشور اخلاقی سیدالشهداء(ع) سبقت در کار خیر است، در خصوص تفاوت مکارم و فضائل، توضیح داد: مکارم یعنی کار نیک انسان بدون توقع پاداش و سپاس، که همان کار نهایی است.
وی گفت: مفهوم اخلاق در اندیشه نبوت، امامت و ولایت فقیه در دو موضوع یعنی ارتباط با خالق یعنی شکر و و رضا و ارتباط با مخلوق یعنی، تواضع، ایثار، محبت و ... مطرح است.
لطفیان در تشریح این موضوع با اشاره به آیات در خصوص انفاق، عنوان کرد: خداوند در قرآن انفاق از رزق، انفاق از آنچه طیب است و با زحمت بدست آمده، انفاق از آنچه دوست داریم و در مرحله بالاتر انفاق از آنچه مورد نیازمان است را بیان کرده است.
وی با بیان اینکه اخلاق تنها تجلی رفتار بیرونی نیست، ابراز کرد: پاک‌سازی قلب از صفات زشت اخلاقی نیز از جمله مصادیق درونی است که با اخلاق مرتبط است.