صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۲۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
فصیحی عنوان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن شهری مائده گفت: مادران قرآنی مقش مهمی در تربیت کودکان دینی دارند.

معصومه فصیحی، مدیر خانه قرآن شهری مائده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: خانه قرآن مائده در مسجد حضرت رقیه (س) شهرک نصر زنجان فعالیت دارد و با توجه به استقبال عموم مخاطبان، دوره‌های آموزشی متنوعی در این خانه قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن، مفاهیم، تفسیر همچنین نهج‌البلاغه از جمله دوره‌هایی هستند که برای عموم مخاطبان در رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود.

فصیحی با اشاره به اینکه این شهرک با مرکز شهر فاصله دارد، تصریح کرد: به دلیل صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد، بسیاری از والدین و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا فرزندان خود را برای آموزش‌ در این خانه قرآن ثبت‌نام کنند و بسیاری از مادران به‌ویژه بانوان خانه‌دار نیز با علاقه در دوره‌های آموزشی ویژه بزرگسالان این مرکز حضور دارند.

مدیر خانه قرآن شهری مائده تاکید کرد: پرهیز از آموزش‌های تک بعدی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا در همه دوره‌های آموزشی، مفاهیم کاربردی نیز به قرآن‌آموزان ارائه شود.

فصیحی گفت: یکی از مواردی که می‌توان از آن برای ترویج مفاهیم والای قرآنی استفاده کرد، بهره‌گیری از ظرفیت زنان و مادران است، زنانی که با حضور در دوره‌های قرآنی با مفاهیم کاربردی قرآن آشنا شده و می‌توانند آن را در خانه و برای فرزند و همسر خود به صورت عملی نشان دهند.

این فعال قرآنی تصریح کرد: التزام عملی به مفاهیم والای قرآنی یکی از مهمترین مولفه‌ها در تحقق جامعه دینی است و خانه‌های قرآن می‌توانند به خوبی برای رسیدن به این هدف، تلاش داشته باشند.