صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام لطفی:

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان ایلام از حوزه‌های موفق کشور است، گفت: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه تبلیغ، ترویج و نشر معارف اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در جلسه شورای حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار کرد: آنچه که در رابطه با حوزه‌های علمیه باید گفته شود این است که زیربنای فعالیت حوزه‌ها در سراسر کشور منشور امام‌ خمینی(ره) و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در این عرصه است.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی حوزه‌های علمیه تبلیغ، ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) است، افزود: بصیرت افزایی و تربیت طلاب در راستای آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب از دیگر وظایف خطیر حوزه‌های علمیه است.
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام همیشه حوزه‌ها را به عنوان هدف راهبردی خود دانسته و در تلاشند که بتوانند حوزه را از مبانی دینی امام و رهبری، بدبین و یا توخالی کنند، تصریح کرد: ما باید حوزه را در این راستا مصونیت ببخشیم و با تربیت جوانان انقلابی و متدین در این راستا حرکت کنیم.
لطفی با اشاره به اینکه استحکام انقلاب اسلامی به خاطر پرچم‌داری روحانیت اصیل و انقلابی است، تصریح کرد: با وجود روحانیت بیدار دشمن هیچ گاه نتوانسته کاری کند و همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شده چرا که روحانیت همواره در صحنه بوده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند از درون در آینده انقلاب یک توقف و ایستایی ایجاد کند، ادامه داد: با عنایات امام راحل (ره) و رهبری، حوزه‌های علمیه توسعه پیدا کرده و اکنون از یک توسعه چشم‌گیر برخوردار است و ما در استان ایلام نیز از این توسعه بی‌بهره نبودیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام اظهار کرد: استان ایلام از استان‌هایی است که از حوزه‌های علمیه بالنده و فعال برخوردار و از یک روند بالایی از پیشرفت برخوردار است.
لطفی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور هم به استان ایلام عنایت داشته است، گفت: حوزه‌های علمیه استان ایلام از حوزه‌های موفق کشور است که با توجه به رشد و بالندگی این استان باید مورد حمایت بیشتر مرکز قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ما بر اساس وظایفی که داریم باید کار خود را انجام دهیم، تصریح کرد: حوزه علمیه ایلام در سال 1354 از یک ساختمان اجاره‌ای آغاز بکار کرد ولی الان 500 طلبه در حوزه‌های علمیه استان داریم و ما هر چه امکانات را بیشتر کنیم استقبال جوانان برای حضور در حوزه نیز بیشتر خواهد شد.