صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
فرماندار آستارا عنوان کرد:

گروه اجتماعی: رنجکش به حضور 10 هزار نفر از زائران خارجی در آستارا برای حضور در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این وضعیت یکی از قابلیت های مهم در حوزه گردشگری مذهبی در شهرستان آستارا است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا روز گذشته، 22 مهر در کارگروه عمران مرز که با محوریت هماهنگی برای پذیرایی از زائرین خارجی اربعین حسینی در شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا از زیرساخت‌های مطلوبی در زمینه خدمات گمرکی و پایانه مرزی برخوردار نیست و باید متناسب با حجم فعالیتها به این شهرستان از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه رسیدگی شود.

وی ادامه داد: جلسات متعددی درخصوص کمبودهای شهرستان برگزار شده است که جبران عقب‌ماندگی‌های باقی مانده از گذشته نیازمند تغییر نگرش مسئولان در سطح ملی و استانی و پیگیری‌های مدیران شهرستانی است.

این مقام مسئول گفت: تردد سالانه بیش از 800 هزار نفر از مرز زمینی و گمرک آستارا نشان از فعالیت بسیار بالای این مرز دارد که در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات، این ترددها افزایش خواهد یافت.

رنجکش به حضور 10 هزار نفر از زائران خارجی در آستارا برای حضور در عراق و شرکت در مراسم پیادهروی جهانی اربعین حسینی با عبور از مرز آستارا اشاره کرد و افزود: این وضعیت نیز یکی از مزیت‌ها و قابلیتهای مهم در حوزه گردشگری مذهبی در شهرستان است که باید با ارائه خدمات مناسب از آن بیشتر بهره مند شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: تمام تلاش خود را متمرکز برای خدمات دهی مناسب به زائران پیادهروی جهانی اربعین حسینی کرده ایم و همه چیز برای این میزبانی فراهم است، زیرا اعتقاد داریم که هر میزان خدمات بهتر باشد، به همان میزان می توانیم تاثیرات فرهنگی بهتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: از حدود دو هفته دیگر شهرستان مرزی آستارا شاهد حضور هزاران نفر از زائرین خارجی ابا عبدالله حسین(ع) خواهد بود که قصد دارند همزمان با اربعین حسینی به کربلای معلی بروند؛ از همین رو از خیلی پیشترها اقدام به برگزاری جلساتی با حضور سازمان های زیربط جهت آمادگی برای استقبال از این میهمانان داشته ایم.

رنجکش افزود: در چند جلسه گذشته مصوباتی داشتیم تا مشکل اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و خدماتی نظیر پزشکی و ارزی و گمرکی و... حل گردد که خوشبختانه درصد زیادی از این مصوبات اجرایی شده است اما نیازمند تجهیزات تکمیلی پایانه مرزی مسافری آستارا هستیم تا روند خدمات دهی مطلوب تر باشد.

وی تاکید کرد: در نشست قبلی ستاد اربعین حسینی در شهرستان آستارا که با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان برگزار شد مقرر گردید نسبت به رفع این مشکل با نوسازی امکانات فنی پایانه مسافری توسط این اداره کل اقداماتی انجام شود که هنوز منتظر آن هستیم.

فرماندار آستارا تصریح کرد: با توجه به اینکه این میزبانی مختص آستارا نیست و در حقیقت ما نماینده مردم ایران در استقبال از این زائرین هستیم لذا شایسته است سازمان حمل و نقل پایانه های کشور هر چه سریعتر در رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: پیادهروی جهانی اربعین یک فرصت بی نظیری برای کشور ماست، جدای از اینکه یک گردشگری داخلی و مذهبی است، وقتی هم که این زائرین به کشور خود باز می گردند به عنوان سفیران فرهنگی ما عمل خواهند کرد و رفتار درست و پذیرایی خوب ما را انعکاس خواهند داد و این اثربخشی، موجب تقویت مناسبات اجتماعی و گسترش نفوذ فرهنگی در راستای صلح و دوستی خواهد بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: این پیادهروی فقط تردد یک تعداد انسان از مرز نیست، بلکه در شرایطی که کشورمان در دنیا با اتهام هایی روبه رو است این مهم می تواند اثرات بینالمللی زیادی داشته باشد.

رنجکش خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا نمی بینید کشوری این حجم مسافر را در کشور دیگری پذیرایی، کنترل و مراقبت کند و این نشان از نفوذ جمهوری اسلامی نه به لحاظ قدرت نظامی بلکه به واسطه قدرت فرهنگی و عقیدتی آن دارد و تجلی اقتدار کشورمان است.

فرماندار آستارا عنوان کرد: ما یک تکلیفی داریم که نه تنها دینی است بلکه ملی و حتی شخصی هم هست چراکه به امنیت ملی بستگی دارد از همین رو مسئولان امر همراهی های لازم را داشته باشند تا نقطه مثبتی در تاریخ کشور ثبت گردد.

عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان نیز ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل اقدامات موثر انجام گرفته در این زمینه تاکید کرد: خداوند به هرکس توفیق خدمت گزاری به 10 هزار زائر ابا عبدالله حسین(ع) را نخواهد داد حال که گیلان از این موهبت برخوردار شد و مطمئن باشید از هر دست که بدهید خداوند چندین برابر آن را به شما پس خواهد داد و آستارا نیز در این میان فرصت خوبی دارد.