صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

گروه اجتماعی: این بار نه فقط فضای حقیقی که دنیای مجازی از تلگرام و اینستاگرام و ... پر شد از غرش شیران ایرانی که احساس می‌کردند به میهن‌شان و فرزندان دلیر میهن‌شان توهین شده است و مگر می‌شد ایرانی باشی و نسبت به این صحبت‌های غیر محترمانه بی‌تفاوت بنشینی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، تنها یک سخنرانی کوتاه ولی ناآگاهانه دشمن کوتاه کافی بود تا بار دیگر ایرانی‌ها دست‌هایشان را محکم‌تر از قبل بهم گره بزنند و از علاقه‌شان به داشته‌هایی بگوییند که قرن‌هاست به نام آنها است.
این بار نه فقط فضای حقیقی که دنیای مجازی از تلگرام و اینستاگرام و ... پر شد از غرش شیران ایرانی که احساس می‌کردند به میهن‌شان و فرزندان دلیر میهن‌شان توهین شده است و مگر می‌شد ایرانی باشی و نسبت به این صحبت‌های غیر محترمانه بی‌تفاوت بنشینی.
ابتدا عکس و تصویر پروفایل‌ها تغییر کرد. عده‌ای پرچم ایران و برخی آرم سپاه را تصویر پروفایل صفحه مجازی خود کردند. مطلب نوشتند و از علاقه‌شان به میهنی گفتند که به قول یکی از طنازان  فضای مجازی زمانی که کریستف کلمپ قاره آمریکا را کشف نکرده بود، این سینا و فارابی در آن از پزشکی و فلسفه و موسیقی و.. می‌گفتند.
بعد مطلب در دنیای مجازی نشر دادند، عکس نقشه های قدیمی را به اشتراک گذاشتند که به صراحت در آن از خلیج به نام Persian Gulf نام برده شده بود. نقشه‌هایی ارزشمند که عمر برخی‌هایشان به چند قرن می‌رسد.
مگر می‌شود گذاشت به راحتی کسی نام سواحل زیبای جنوب ایران را تغییر دهد؟ مگر می‌شود تاریخ خواند و از امامقلی آن سردار بزرگ ایرانی شنید که شجاعانه پرتغالی‌ها را در عهد صفوی از خلیج بیرون کرد و باز نسبت به پسوند خلیج بی‌تفاوت بود.
و همچنین شاید آن لحظه که رئیس جمهور آمریکا بی ادبانه به فرزندان سپاهی این ملت توهین می‌کرد و خبرش بین ایرانی‌ها پخش شد خیلی‌ها نگاه پر رمز و راز حاج همت، لبخند دوست داشتنی شهید خرازی، شجاعت متوسلیان و اقتدار سردار سلیمانی را به یاد آورند که بعد فضای مجازی پر شد از هشتگ # من یک سپاهی‌ام.
ایرانی‌ها  باهوش‌اند و بصیر و از این جهت به خوبی می‌دانند اگر امروزه مرزهای کشورشان امن است و هیچ کس نمی‌تواند کوچکترین تعرضی به آن بکند، یک مؤلفه اصلی‌اش همین سبزپوشان دلاوری هستند که زندگی‌شان را برای امنیت وطن گذاشته‌اند.
برخی از کارشناسان معتقدند، دشمن هر چند مدت یک بار اینگونه الفاظ را بر زبان می‌آورد تا میزان حساسیت ایرانی‌ها را نسبت به داشته‌های ملی و انقلابی‌شان بسنجد و اگر این دفعه نیز با همین انگیزه این سخنان را بیان داشته به خوبی به نتیجه رسیده‌اند هنوز خون غیرت در رگ جوانی ایرانی است.
آری ایرانی فرزند همان فردوسی قهرمان است که حماسه وار از عشق به وطن سرود که  چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد.