صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

گروه فرهنگی: محفل «رندان آشنا» با محوریت بررسیاندیشه حافظ در مرکز شیرازشناسی بوستان بعثت شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محفل «رندان آشنا» با محوریت بررسیاندیشه حافظ امروز، 24 مهرماه به‌همراه همخوانی اشعار حافظ توسط كودكان شیرازی و سخنرانی صاحب‌نظران حافظ پژوه در مركز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت شیراز برگزار شد.

امیرحسین حکمت‌نیا، مدیر مرکز تخصصی گردشگری بافت تاریخی شیراز در این محفل ادبی گفت: مردم شیراز از گذشته دارای آداب و آیین زندگی زیبا و پرنشاط بوده‌اند و حفظ هویت فرهنگی شیرازی‌ها با شناخت آن توسط شهروندان ممکن است.

وی همچنین به گوشه‌هایی از اشعار حافظ شیرین سخن نیز اشاره كرد و گفت: شعر حافظ نماینده‌ای از اندیشه پاک و نیک مردمان این سرزمین است.

منصور پایمرد، حافظ پژوه و سخنران ویژه این مراسم نیز با اشاره به اینکه حق گویی و حق طلبی در آثار حافظ به وضوح نماینگر شده است، گفت: نیاز امروز بشر حق‌گویی و حق‌طلبی است از این رو ترویج اندیشه های حافظ ضروری است.

علی نیری، مدیر مرکز شیراز شناسی هم با اشاره به رونمایی از دوره‌های شیرازشناسی در این مراسم گفت: در دوره‌های جدید شیرازشناسی که از هفته آینده در این مرکز راه‌اندازی می‌شود دانش‌پژوهان شرکت‌کننده در این دوره با تاریخ شیراز، ادبیات، هنر، آداب و رسوم و معماری شیراز در مدت 10ماه آشنا می‌شوند.