صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

گروه اجتماعی: 200 دانش‌آموز پسر دوره متوسطه چاروسا به مناطق هشت‌ سال دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، محسن بدرقه، فرمانده حوزه دانش‌آموزی راهیان نور روز گذشته، 24 مهرماه در حاشیه اعزام 200 دانش‌آموز پسر دوره متوسطه چاروسا به مناطق هشت‌ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: اعزام این قشر به سرزمین‌های ایثار و شهادت سبب تقویت دینداری و تواضع آنها می‌شود.
وی انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان را ضروری دانست و افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق دفاع مقدس از عظیم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی است و دفاع مقدس درخشان‌ترین نقطه تاریخ معاصر بوده و باید زوایای پیدا و پنهان آن به نسل آینده‌ساز بازگو شود.
فرمانده حوزه دانش‌آموزی راهیان نور اضافه کرد: این دانش‌آموزان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب از قبیل اروند، شلمچه، عملیات رمضان، دهلاویه، هویزه و همچنین از رزمایش تدارک دیده شده بازدید می‌کنند.
علی خلیلی نیز در حاشیه اعزام دانش آموزان، تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور کاری بسیار بزرگ، معنوی و تأثیرگذار است و تمامی دستگاه‌ها باید در انجام این اقدام فرهنگی و مهم همکاری‌های لازم را انجام دهند.
معاون پرورشی چاروسا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن را از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس عنوان کرد.
وی یادآور شد: ارتقای بار معنوی اردوهای راهیان‌نور و انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف مهم اجرای این طرح در اعزام‌های راهیان نور است.