صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن روستایی فاطمه الزاهرا(س) سرای هریس، با بیان اینکه 150 قرآن‌آموز در رده‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی این خانه حضور می‌یابند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

ولی‌الله برزگر، مدیر خانه قرآن روستایی فاطمه الزاهرا(س) سرای هریس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 150 قرآن آموز در رده‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی این خانه حضور می‌یابند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

وی افزود: قرائت قرآن، ذكر خداوند است. با ذكر خدا دل‌ها آرام مى‌گيرد، آرامش روحى، زندگى روزمره انسان را به سوى خوش‌بختى سوق مى‌دهد.

وی با استناد به فرموده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هيچ گروهى در خانه‌اى از خانه‌هاى خدا براى تلاوت كتاب خدا و مباحثه آن جمع نشدند، مگر اين كه آرامش بر آنان فرود آمد و رحمت فرايشان گرفت و فرشتگان آنان را در ميان گرفتند و خداوند در ميان كسانى كه نزدش هستند، از آنان ياد كرد.

برزگر ادامه داد: خداوند انعکاس عظمت خود را در جهان طبيعت، به تصوير کشيده، تا انسان با تفکر در دل آیات مشهود خداوندی، نشانه حق و حقيقت را دريابند.

مدیر خانه قرآن روستایی فاطمه الزاهرا(س) سرای هریس، قرآن را در تضمین رستگاری انسان دخیل دانست و افزود: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند، همچون مشعلی فروزان، انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد و در سرای دیگر، او را، محبوب حضرت پروردگار می نماید.

برزگر با اشاره به عاشق شدن انسان در کلاس معنوی قرآن تاکید کرد: کلاس معنوی قرآن انسان را با معرفت و عاشق می‌کند و  هرکس می‌خواهد معنی عشق به الله را بفهمد، بايد با کاروان قرآن و قرآنيان همسفر شود و جرعه ای از آن را بنوشد.