صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

گروه اجتماعی: بیش از 7 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی استان آذربایجان غربی آموزش قرآن را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، آئین آغاز عملیاتی نمودن آموزش قرآن دانش آموزان پایه اول ابتدایی، در فضایی معنوی و دلنشین با جلوه ای ماندگار در روح و ذهن کودکان و با هدف انس و الفت دانش آموزان با کلام خدا در محل سالن نیلوفر ارومیه برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: دانش آموزان باید بتوانند با قرآن انس بگیرند و آموزه های آن را در زندگی خود بکار برند.

رزم آرا تاکید کرد: روش ها و اصول تربیتی باید برآمده از قرآن باشد ومدیران و مربیان باید همواره بر تربیت قرآنی دانش آموزان که به تحقق و ارزش های قرآنی در جامعه کمک می کند بپردازند.

اشرف نجف آباد در این آیین که در سالن فرهنگ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شده بود؛ اظهار کرد: توجه جدی اولیای خانه و مدرسه به قرآن ،بعنوان کتاب آسمانی و مهمترین کتاب درسی و آموزش تفکر و تعمق درآموزه های آن تاثیر بسیار ژرفی در زندگی و منش فرد خواهد داشت.

وی با تاکید بر حرمت و کرامت قرآن کریم افزود: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و فضاسازی و شناخت حقیقی آن در سطح جامعه در پایه های بالاتر تاثیر بسیار عمیقی در بعد معنوی دانش آموزان ایجاد می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه تاکید کرد: برای درک بهتر نقش و جایگاه قرآن در زندگی و امور روز مره بهتر است آموزش قرآن را به کودکان با روشهای سهل و راحت، ماندگار و بر پایه اصول و روش‌های اخلاقی و علمی ،داستان و نمایش خلاقانه خوشایند کنیم.

این مقام مسئول عنوان نمود: یکی از اهداف اساسی و مهم در آموزش قرآن،تربیت و انسان سازی،شناخت خوبی ها و بدی ها،ارائه الگوهای مهم رفتاری است و خروجی مدارس بدون دانش آموزان قرآنی و با نماز و اخلاق موفقیت محسوب نمی شود.