صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز» با شرکت 126 نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان جمعه، ۲۸ مهرماه در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌ آزمون «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز»  همزمان با 28 مهرماه در سنندج برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان برای حضور در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین 8 تا 15 سال سن داشته باشند اما شرکت در سایر رشته‌ها از سنین 18 تا 30 سالگی برای متسابقین مجاز است.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان عنوان کرد: 126 نفر متسابق در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز طی روز گذشته، با هم به رقابت پرداختند.

وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

گلباغی یادآور شد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن‌مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت های قرآنی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.