صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

گروه فرهنگی:‌ معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینكه 20 تا 25 آبان‌ماه سال جاری به عنوان هفته كتاب انتخاب شده است، گفت: فعالیت‌های این هفته در استان فارس برون‌سپاری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینکه زمان برگزاری برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 2۰ تا ٢٥ آبان ماه سال جاری انتخاب شده است و از برون‌سپاری فعالیت‌های این رویداد فرهنگی همزمان در سراسر استان خبر داد.

وی افزود: در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس، آیین «هفته کتاب» نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور که بر محور کتاب و کتابخوانی تاکید دارد كه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و با رویکرد برون سپاری آن به انجمن‌ها، مؤسسات فرهنگی ـ‌ هنری و شهرستان، برگزار می‌شود.

امیدبخش اظهار كرد: طبیعتاً این رویداد فرهنگی بزرگ با این پیشینه برگزاری نیازمند برنامه‌ریزی ویژه است و از سویی جنبه نمادین دارد و از سوی دیگر تلاش دارد به گسترش کتابخوانی در استان کمک کند؛ به همین جهت انجمن‌ها، مؤسسات فرهنگی هنری و شهرستان که به عنوان بازوی توانمند رای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی محسوب می‌شوند، جزو اصلی‌ترین برنامه‌ریزی فرهنگ و ارشاد فارس است که بنا داریم در اجرای این آیین به طور کامل آن‌ها را به میدان بیاوریم.

معاون امور فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به وظایف ستاد اجرایی این رویداد گفت: این شورا با برون‌سپاری به انجمن‌ها، مؤسسات فرهنگی هنری و شهرستان وظیفه دارد دربار‌ه اهداف و برنامه‌ها به تصمیم‌گیری بپردازد، زیرا این رویداد فرهنگی گستره‌ای از موضوعات و تکالیف را در برمی‌گیرد و اقشار بسیاری را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تلاش خواهد شد تا از ظرفیت‌های مردمی، هنرمندان و فرهنگوران استان در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده شود که استمرار آن می‌تواند موجب اتفاقات خوب در گسترش کتابخوانی باشد. البته گروه‌هایی نیز برای امسال شناسایی شده‌اند و تلاش خواهد شد در برنامه‌های امسال نیز حضور پر رنگی داشته باشند و از طریق انجمن‌ها و موسسات برای هر روز یک عنوان با اجرای برنامه‌های فرهنگی ادبی و هنری از جمله «کتاب و اندیشه»، «کتاب و مطالعه»، «کتاب و ترافیک»، «کتاب و آسیب‌های اجتماعی»، «کتاب و فرهنگ»، «کتاب و هنر»، «کتاب و ادب» و از این قبیل در نظر گرفت که در حال بررسی است.

امیدبخش در پایان استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از دیگر رویکرد مهم دانست و گفت: استفاده از فضای مجازی می‌تواند به توسعه کتابخوانی کمک کند و تلاش داریم این حوزه را جدی بگیریم با استفاده از ظرفیت گرو ههای الکترونیکی و سایبری انجمن‌ها و موسسات و...به این مهم در هفته کتاب دست یابیم.