صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در اسلام هدف از ورزش، جمع مال و ثروت و كسب وجهه و شهرت نيست؛ بلكه وسيله‌اى براى سالم زيستن، قوي بودن، بهتر عبادت كردن و خدمت بهينه به خلق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز 30 مهرماه در دیدار جامعه ورزشی استان گفت: خداوند متعال در آیات قرآن نیرومندی و قوای جسمی را در کنار جایگاه علم آورده  است و این گویای نوعی ارتباط بین کمال جسمی و آمادگی جهت کسب دانش، بینش و حکومت وجود دارد.

وی افزود: اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش زیادی قائل است و از منظر عقل و دين، ورزش براى تقويت و سلامتى جسم ضرورت دارد.

طبرسی تصریح کرد: اسلام به مسئله سلامت و قدرت جسم و جان اهميت خاصى مى‌دهد تا آن جا كه بر اين باور است كه رهبران اسلام بايد در سلامت جسم، اعتدال خلقت و قدرت علم و معنويت سرآمد ديگران باشد.


وی با بیان اینکه ملتى كه بدنى سالم، بانشاط و نيرومند ندارد از عقل و تفكر شايسته كمتر بهره‌مند است، افزود: در اسلام هدف از ورزش، جمع مال و ثروت و كسب وجهه و شهرت نيست؛ بلكه وسيله اى براى سالم زيستن، قوي بودن، بهتر عبادت كردن و خدمت بهينه به خلق است.

طبرسی گفت: توان جسمی و قدرت ورزشکار باید به جایی برسد که عمل به ارزش‌های انسانی را برای خود تکلیف و سرمشق بداند و بتواند در اوج قدرت بر هوای نفس خود غلبه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران ما باید انتقال دهنده ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند، افزود: قهرمان واقعی کسی نیست که پیروز میدان مبارزه باشد بلکه کسی است که بر نفس خود پیروز شود.

امام جمعه ساری ورزش را بهترین راه برای خنثی کردن بسیاری از هجمه های دشمنان علیه نسل جوان دانست و اظهار کرد: دین مبین اسلام هر عملی که انسان را در راه رسیدن به کمال یاری کند ارزشمند می داند و ورزش یکی از اعمال مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش، روحيه شجاعت، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم و از خودگذشتگی را در انسان تقويت می‌کند، گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

وی افزود: متأسفانه امروز بخشی از جامعه به دلیل عدم شناخت کافی در دام دشمن گرفتار می شوند و این وظیفه مسئولان است تا جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به توطئه دشمن آگاه کنند.