صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۵۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

گروه فرهنگی: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: همه مسئولین در این موضوع که گردشگری ابزار ایجاد اشتغال و ثروت است اتفاق نظر دارند بنابراین باید حساسیت‌های لازم در بین مردم و بخش خصوصی هم ایجاد شود چرا که گردشگری با دولت به جایی نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، محمدرضا عراقی معاون عمرانی استاندار همدان ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به تاریخی بودن ماهیت استان همدان، پتانسیلهای زیادی برای توسعه این صنعت وجود دارد.
وی با تاکید براینکه محور توسعه همدان به ویژه در صنعت گردشگری زمینه‌های لازم را دارد افزود: همه مسئولین در این موضوع که گردشگری ابزار ایجاد اشتغال و ثروت است اتفاق نظر دارند بنابراین باید حساسیت‌های لازم در بین مردم و بخش خصوصی هم ایجاد شود چرا که گردشگری با دولت به جایی نخواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: گرچه برگزاری برنامه‌های مختلف همچون جشنواره‌ها و یا ایجاد رشته‌های دانشگاهی در گردشگری تاثیر مثبتی دارند اما باید در طرح جامع گردشگری ورود پیدا کنیم.
عراقی افزود: ساختار امروز برای توسعه گردشگری مناسب نیست و باید طرح جامع گردشگری تدوین شود و مشاور مادر برای این طرح در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: از همه ظرفیت و پتانسیل‌های استان و مبتکران در اجرای این طرح جامع باید استفاده شود چرا که طرح‌های جامعی که برای 5 سال آینده پیش‌بینی میشود کار نتیجه بخشی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه این طرح اعتبارات زیادی می‌خواهد افزود: همه اعتبارات نباید استانی باشد بلکه می‌توان از اعتبارات شهرداری‌ها، برخی صنوف همچون جامعه هتل‌داران و... این اعتبار را تامین کرد.
وی تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی نشود روند اجرایی کار با خطا رو به رو خواهد شد بنابراین باید نظام‌مند و ساماندهی شده ورود پیدا کنیم.