صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۶۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
رئیس فرهنگسرای عطار:

گروه جهاد و حماسه: محمدرضا جمالی گفت: تمام مدیران جمهوری اسلامی باید واقف باشند که صندلی خود را مدیون ایثار شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، امروز سه شنبه 2 آبان ماه، رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری از خانواده شهید محمد رضا جمالی دیدار کرد این دیدار هر هفته‌ سه شنبه برگزار می‌شود.

در ابتدای این دیدار محمد رضا جمالی رئیس فرهنگسرا در سخنانی اظهار کرد: سیاست ما در فرهنگسرای عطار این است که دیدار هفتگی با خانواده شهدا داشته باشیم چون این اقدام کوچکترین کاری است که در راستای تکریم شهدا می‌توان انجام داد. در ضمن به واسطه این اقدام تلاش کردیم که فرهنگ شهادت را حداقل در فرهنگسرای خود اشاعه دهیم.

وی افزود: تکریم شهدا دیگر خواسته‌ای بود که ما از این دیدارها می‌خواستیم به آن برسیم خوشبختانه در این حوزه کارهایی هم انجام دادیم. نکته دیگر که می‌خواهم به روی آن تاکید کنم این است که هر کس که در جمهوری اسلامی ایران به پست و مقامی می‌رسد موظف است که خانواده شهدا را روی چشمش بگذارد چون اگر ایثار عزیزان آنها نبود امروز مدیران صندلی برای نشستن نداشتند.

جمالی با بیان اینکه امام راحل کسانی را که به خانواده شهدا بی توجه بودند ضد انقلاب می‌نامید، گفت: درباره اهمیت خانواده شهدا همین اندازه بس که بدانید امام خمینی(ره) همیشه به تکریم خانواده شهدا تاکید ویژه داشتند حتی کسانی که در این راستا کم کار بودند را سرزنش می‌کردند البته این تاکیدات از سوی مقام معظم رهبری نیز بارها پیگیری شده است اما اینکه تا چه حد به این توصیه‌ها عمل می‌شود نکته‌ای است که باید پیرامون آن تحقیق کرد.

رئیس فرهنگسرای عطار در انتهای سخنانش گفت: بسیار تاسف آور است که می‌بینیم برخی از خانواده شهدا از اوضاعی اقتصادیشان بسیار ناراضی‌اند و حتی سخت گذران زندگی می‌کنند. ما باید تلاش کنیم خواسته‌های آنها را به مسئولان ابلاغ و مشکلاتشان را پیگیری کنیم ولیکن رسانه‌ها نیز باید در این حوزه یاری رسان خانواده‌های شهید باشند.

در ادامه این مراسم همسر شهید یزدان پناه تصریح کرد: شوهرم سال 62 و عملیات والفجر 4 به شهادت رسید وی هیچگاه در طول زندگی مشترکی که با من داشت با من درشتی نکرد و همیشه احترام خانواده خود را داشت من از وی چهار فرزند دارم امانت‌های که دوست دارم سربلندی برای پدرشان بیاورند.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی همسر شهیدش چنین گفت: محسن هیچگاه نمازش قضا نمی‌شد و تلاوت قرآن یکی از علائق وی بود برای همین صدای قرآن در زمانی که شوهرم در منزل بود همیشه گوش نواز بود.در ضمن وی فعالیت‌های قرآنی خود را تنها به تلاوت قرآن خلاصه نمی‌کرد بلکه فرامین قرآن را با ایمان و باور انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: من همیشه بابت اینکه همسر چنین شهید بزرگواری بودم به خود افتخار می‌کنم البته دلتنگ همسر شهیدم می‌شوم اما وقتی می‌دانم که وی در راه آرمان‌های عاشورا و امام حسین(ع) به شهادت رسید خود را دلداری می‌دهم.

همسر شهید یزدان پناه با بیان اینکه همسر شهیدش تا زمان شهادت همیشه در حال رفت و آمد و به جبهه و منزل بود گفت: از ابتدای جنگ همسر شهیدم در جبهه‌های نبرد حضور داشت و هر گاه به مرخصی می‌آمد سریعا در پی این بود که به جبهه باز گردد در همین رابطه هر گاه از وی سوال می‌کردم کی می‌خواهد از جبهه رفتن دست بکشد می‌گفت تا زمانی که امام به تکلیف کرده ما موظفیم که در جبهه‌ها حضور داشته باشیم.همچنین وی به من تاکید می‌کرد اگر آنها به جبهه‌ نروند فرزندان این مرز و بوم آسایش نخواهند داشت.

وی در بخش دیگر از سخنانش گلایه‌ای چند از وضعیت معیشتی خانواده‌اش مطرح کرد. این همسر شهید در همین رابطه اظهار کرد: برایم دشوار است که بگویم این روزها زندگی خود را به راحتی نمی‌گذرانم چون 4 فرزند دارم که موظفم هر کدام را به نوعی حمایت کنم اما چه کنم که دستم بسته است و قادر نیستم آنگونه که آنها نیاز دارند یاری رسان آنها باشم برای مثال پسرم چندین سال است که بیکار است و دخترم نیز در زندگی خانوادگی‌اش به واسطه بیکاری همسرش با دشواری بسیاری روبروست اما هر گاه که فرزندان مشکلاتشان را نزد من مطرح کرده‌اند من شرمند بودم چون نمی‌توانستم به آنها کمک چندانی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان بنیاد شهید مشکلات آنها را برطرف نمی‌کنند چنین توضیح داد: هر گاه من برای حل مشکلاتم به بنیاد شهید مراجعه کردم به نوعی از سر باز شدم این امر هم برای من درد آور است که می‌بینم چنین با همسر یک شهید برخورد می‌شود آیا ما برای گرفتن کمک باید چنین خود را کوچک کنیم؟! آیا شعارهای که از سوی مسئولان در رابطه با حمایت از خانواده شهدا سر داده می‌شود با رفتارشان مطابقت دارد؟

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: وقتی از وضعیت موجود گلایه می‌کنیم این‌گونه تصور نشود که ما می‌خواهیم از نام شهیدمان برای خود کلاهی درست کنیم اما در برخی مواقع حمایت‌های می‌تواند در گذران زندگی به ما یاری رساند برای همین از مسئولان تقاضا دارم که بیشتر از گذشته مشکلات ما را دریابند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
باسلام و احترام از جناب اقای دکتر محمدرضا جمالی تشکر و قدردانی میکنم که به فکر خانواده شهیدان منطقه ده می باشد