صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۶۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
حسینی:

گروه اقتصادی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در نظر گرفتن افق مدیریتی کلان جهت توسعه گردشگری و رونق سفرهای داخلی و خارجی می‌تواند اشتغال آفرین است سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این خصوص با تمام توان از دفاتر و کارآفرینان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، امروز دوم آبان‌ماه در نشست با دفاتر خدمات مسافرتی گفت: از آنجایی که صنعت گردشگری از صنعت‌های درآمدزا است و عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه و رونق این صنعت تاثیر بسزایی دارند، گسترش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در برنامه‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.
حسینی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری و لزوم تبلیغ در این حوزه اظهار داشت: این دفاتر ضمن ترویج و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی استان، در جذب و جلب گردشگران نیز تاثیرگذار هستند. امیدواریم با افزایش تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در این استان و بهره‌برداری بهینه از جاذبه‌های گردشگری، صنعت گردشگری استان بیش از پیش رونق پیدا کند زیرا پتانسیل این حوزه در استان به واسطه مرکزیت و تنوع کم نظیر است.
وی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی باید توجه بیشتری به برنامه‌های تور گردانی در سطح استان داشته باشند و با توجه به مناسبت‌ها، جشنواره‌ها و آئین‌هایی که در سطح استان اتفاق می‌افتد، برنامه‌ریزی جامعی برای جذب گردشگر صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت گسترده دفاتر خدمات مسافرتی گفت: برگزاری نشست‌های دو جانبه، رفع موانع و در نظر گرفتن افق مدیریتی کلان جهت توسعه گردشگری و رونق سفرهای داخلی و خارجی می‌تواند اشتغال آفرین است سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این خصوص با تمام توان از دفاتر و کارآفرینان حمایت می‌کند.
حسینی اظهار داشت: با  دفاتر غیر مجاز  که اقدام به برگزاری تور می‌کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد و در این خصوص هیچ مماشاتی در کار نیست، 47 دفتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت دارند امیدواریم با افزایش تعداد این دفاتر در بتوانیم تاثیر مثبتی در اقتصاد و اشتغال آفرینی داشته باشیم.