صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
غلامرضایی خبر داد:

گروه معارف: قائم مقام معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور از اجرای طرح فرهنگی قرآنی بینات خبر داد و افزود: تمام حوزه‌های علمیه موظف هستند طلاب سال چهارم به بعد را برای طرح بینات که احداث پایگاه ثقلین است آماده کنند، 4 هزار و 700 مبلغ در کشور داریم که به ازای هر یک از آنان پایگاه طرح ثقلین فعال است فعالیت این مراکز در سامانه سماوات ثبت و بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد غلامرضایی، قائم مقام معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور، در حاشیه سفر یک روزه خود به اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اهم وظایف معاونت تبلیغ و امور فرهنگی از زیر مجموعه‌های حوزه علمیه، تبلیغات مدرن و سنتی متناسب با تغییرات فرهنگی و اجتماعی است.
وی با اشاره به فعالیت هنری و مجازی به عنوان تبلیغات نوین، اظهار کرد: اعزام مبلغ از طرح‌های سنتی معاونت تبلیغ است، در حال حاضر 3هزار و 500 مبلغ در کشور مشغول انجام وظیفه هستند که حضور حداقل یک‌سال به همراه خانواده در محل تبلیغ الزامی است.   
حجت‌الاسلام غلامرضایی بیان کرد: اجرای طرح مدارس امین از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ است، آموزش در این مدارس طبق سیستم آموزش‌وپرورش و در راستای هدایت اعتقادی، مشاوره دینی و قرآنی، رفع مشکلات اعتقادی، پاسخگویی به شبهات انجام می‌شود. طرح دوره تربیتی آموزشی ویژه روحانیون مدارس امین در 11بند اجرایی می‌شود.

2 هزار مدرسه در طرح امین مشارکت دارند
قائم مقام معاون تهذیب حوزه علمیه تصریح کرد: قریب به 2 هزار مدرسه کشور در طرح امین شرکت دارند. متقاضی برای افزایش این آمار وجود دارد اما صرفاً افزایش کمی هدف نیست، بلکه خروجی کار که تربیت دانش‌آموزان متخصص و متعهد است برای مجموعه اولویت دارد. هر سال برای توسعه کار، متغیر بین 200 تا 300 مدرسه به طرح اضافه می‌شود.
وی گفت: استان مرکزی در اجرای سیاست‌های ابلاغی، بسیار موفق عمل کرده است، طبق نظرسنجی، مردم استان از عملکرد روحانیون در مدارس امین رضایت دارند و درخواست‌های فراوانی برای توسعه این طرح وجود دارد اما مجموعه تبلیغ حوزه علمیه، توان پاسخ به این حجم از نیازها را ندارد، 260 مدرسه استان مرکزی در طرح امین فعال هستند.
حجت‌الاسلام غلامرضایی از اجرای طرح فرهنگی قرآنی بینات خبر داد و افزود: تمام حوزه‌های علمیه موظف هستند طلاب سال چهارم به بعد را برای طرح بینات که احداث پایگاه ثقلین است آماده کنند، 4 هزار و 700 مبلغ در کشور داریم که به ازای هر یک از آنان پایگاه طرح ثقلین فعال است. فعالیت این مراکز در سامانه سماوات ثبت و بررسی می‌شود.
وی گفت: برای جلوگیری از سکون و اعتلای دانش روحانیون طرح هجرت از سوی معاونت تبلیغ اجرا می‌شود. یکی از مشکلات ما جدایی دارالقرآن‌ها از مساجد است، معاونت تبلیغ، روحانیون را موظف کرده مساجد دارالقرآن‌ها را فعال کنند. هدف از اجرای طرح ثقلین در مساجد پرداختن به تفسیر قرآن متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه است.
حجت‌الاسلام غلامرضایی با بیان اینکه رهبری بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید ویژه دارند، اظهار کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه سعی دارد با اجرای طرح پیوند آسمانی و ارائه مشاوره،  از بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق جلوگیری کند، این طرح با مدیریت امام جماعت مسجد و مشارکت هیئت امنا، یک نفر از شورا و دو نفر از فرهنگیان محله اجرا می‌شود.
قائم مقام معاون تبلیغ حوزه علمیه در پایان، با اشاره به گلایه مردم از ضعف برخی روحانیون در صحت قرائت نماز، اظهار کرد: تمام مبلغان تحت پوشش حوزه علمیه در آزمون صحت قرائت قرآن، ترجمه قرآن و صحت قرائت نماز از اذان تا پایان نماز شرکت می‌کنند و در صورت تأیید صلاحیت به عنوان مبلغ به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، اگر گزارشی مبنی بر ضعف در قرائت نماز به ما داده شود بدون تعلل، مداخله و آزمون تکرار می‌شود.