صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

گروه فرهنگی: سومین سوگواره شهرستان زرندیه با معرفی و تقدیر از نفرات برتر در مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، سومین سوگواره تعزیه زرندیه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی هنری شامگاه جمعه 5 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان در محل حسینیه سیدالشهداء(ع)امیرآباد برگزار شد.
احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه درباره این سوگواره گفت: هیئت داوران سومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه متشکل از آقایان متین رضوانی پور، مسلم نادعلی زاده و قاسم هادی پور در این سوگواره نفرات برتر بخش‌های تدارکات، طفل خوان، زنانه خوان، مخالف خوان سرپا، مخالف خوان تخت، موافق خوان مکمل، مخالف خوان مکمل، شهادت خوان، امام خوان، موزیک (شیپور و طبل ریز) را معرفی کردن.
وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه، مجموعا 24 نفر از تعزیه خوانان دیپلم افتخار سوگواره همراه با تندیس و هدایای نفیس دریافت و15 نفر دیگر نیز لوح تقدیر، تندیس و هدایایی دریافت کردند.
جوانمرد هدف از برگزاری این سوگواره را ارج نهادن به مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعدی، سازماندهی گروه‌های تعزیه شهرستان، ایجاد همدلی و تعامل بین گروه‌های تعزیه شهرستان، رشد و اعتلای هنر فاخر و مذهبی تعزیه عنوان کرد.
وی با اشاره به همکاری مسئولان شهرستان زرندیه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی گفت: خوشبختانه همدلی و ارادتی که مسئولان این شهرستان به آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند منجر به برگزاری مطلوب این اتفاق مهم فرهنگی هنری شد.
آراء هیئت داوران سومین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه به شرح زیر است: