صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه روحيه استقلال، دفاع، ايمان و غيرت ديني را باید از نوجواني در جوانان تقويت كنيم گفت: امروز وابستگي اقتصادي همانند وابستگي سياسي زشت است و باید وابستگی‌های اقتصادی را به حداقل رساند.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته، پنجم آبان‌ماه بندرعباس، با اشاره به موضوع تقیه در اسلام اظهار کرد: كسي که در زمان لزوم تقيه نكند ايمان ندارد چرا که گاهی دين را با تقيه بايد حفظ و در برخي موارد پنهان كرد.
وی با بیان اینکه شيعه به بركت تقيه حفظ شد گفت: به سبب خطراتی که تشیع را تهدید می کرد بيشتر تاريخ شيعه در تقيه گذشت.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در زمان برخي خلفاي عباسي کسی را با گمان اینکه شيعه باشد اعدام ميكردند تصریح کرد: در زمان متوكل چندبار مزار سيدالشهدا شخم زده شد و اگر می دانستند کسی شیعه است او را می کشتند بنابراین بقا و دوام شيعه به بركت تقيه است.
وی تشکیل دانشگاه مذاهب اسلامي را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: در اين دانشگاه که بنده هم با وجود مشغله کاری در آنجا تدریس دارم، نظرات همه مذاهب اسلامي آزادانه و در فضاي وحدت گفته مي شود در صورتی که در طول تاریخ هیچگاه چنین مراکزی برای تقریب بین مذاهب اسلامی وجود نداشت.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه سپاه و ارتش مكمل همديگر هستند گفت: نفرت مردم از آمريكا روزافزون است و جنون رئیس جمهور آمریکا باعث شده تا دولت ایالات متحده به سمت انزوا و نابودی سوق پیدا کند.
وی با بیان اینکه روحيه استقلال، دفاع، ايمان و غيرت ديني را باید از نوجواني در بين جوانان تقويت كنيم گفت: امروز وابستگي اقتصادي همانند وابستگي سياسي زشت است و باید وابستگی های اقتصادی را به حداقل رساند.
آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه جايزه نوبل بايد در جامعه اسلامي شكل ميگرفت گفت: انديشه آقاي نوبل از جنس اسلام است و در کل همه فرهنگ ها و انديشه هاي خوب، اسلامي هستند.
وی با اشاره به یاوه گویی های دشمنان ایران اسلامی در خصوص برنامه موشکی کشور تاکید کرد: لحظه اي از تقويت بنيه دفاعي مان غافل نخواهيم شد.