صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۵۹۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

گروه اقتصادی: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تغییر و نوآوری است گفت: بسیاری از مشکلات به گونه‌ای است که باید در مرکز کشور نسبت به رفع آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد 10 آبان ماه در دیدار مشاور وزیر کار با وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تغییر و نوآوری است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات به گونه‌ای است که باید در مرکز کشور نسبت به رفع آن اقدام کرد.
وی ادامه داد: در باب اشتغال باید راهکار‌های جدید را در پیش بگیریم و این راهکارها را در جامعه اجرایی نماییم و زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم برای جوانان اشتغال ایجاد نماییم.
امام جمعه یزد افزود: افرادی که الان در جامعه بیکار هستند را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد که یک گروه شامل افراد تنبل و غیر کاری است ولی گروه دیگر افرادی هستند که واقعا به دنبال انجام کار هستند ولی چون نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند، سردرگم شده‌اند.
ناصری یزدی ادامه داد: اگر بتوان این برنامه را اجرایی کرد که تعداد زیادی طرح‌های توجیهی اقتصادی در دست داشته باشیم و بسته به شرایط و توانمندی افراد این طرح‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم، به راحتی می‌توان مشکلات اشتغال را برطرف کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: بسیاری از جوانان الان به دنبال این نیستند که تنها کارهای پشت میزنشینی انجام دهند بلکه تنها به دلیل همین سردرگمی الان نمی‌دانند چه کاری انجام دهند و بیکار هستند.
وی در ارتباط با اشتغال بانوان گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد فروپاشیدگی خانواده‌ها و دوری اعضای خانواده از یکدیگر است.
امام جمعه یزد تصریح کرد: متاسفانه الان شرایط به گونه‌ای شده که زن و مرد هر دو مشغول به کار هستند و صبح تا شب باید در اداره باشند و زمانی هم که در خانه به سر می‌برند از خستگی حوصله کار ندارند.
ناصری یزدی تصریح کرد: در این زمینه لازم است که ساعت کار بانوان به 4 ساعت کاهش پیدا کند که هم از توان و ظرفیت آنها در محیط‌های کاری و ادارات استفاده شود و هم بانوان بتوانند بهتر و بیشتر به مدیریت خانه و خانه بپردازند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی این است که نوآوری در اقتصاد و تولید داشته باشیم و در صورتی که اقدام به نوآوری کردن نکنیم، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.
منبع: دفتر امام جمعه یزد