صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر جدید سهند، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برخاسته از قرآن و مورد تأیید آن بوده است.

حجتالاسلام محمد منیب راد، امام جمعه شهر جدید سهند در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برخاسته از قرآن و مورد تأیید آن بوده است.
وی افزود: حقیقت قرآن همان توحید و بنگی خداست.
وی با اشاره به فرموده امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: سیدالشهداء(ع) می فرمایند: هر كس تقوای الهی پیشه گیرد، خداوند راه خروج از مشكلات را برای او فراهم می‌سازد، به شكلی كه خود گمان نمی‌كند، روزی اش را خواهد داد.
حجت‌الاسلام منیب راد از هدف قیام سیدالشهداء(ع) گفت و ادامه داد: هدف از قیام امام حسین(ع) به خاطر این بود که توحید ریشه بگیرد و در جامعه تحقق پیدا کند.
امام جمعه شهر جدید سهند یادآور شد: کسی که امر به معروف می‌کند باید خود عامل به معروف باشد و یکی از مشکلات ما در بحث امر به معروف و نهی از منکر این موضوع است که برخی از ما معروف و منکرها را به خوبی نمی‌شناسیم و در صورت شناخت نیز به آن عمل نمی کنیم و کسی که خود عمل نمی‌کند و مقبول جامعه نیست نمی‌تواند امر به معروف کند.
وی با اشاره به مضاعف بودن مظلومیت عاشورای امام حسین(ع) افزود: عاشورای امام حسین(ع) مظلومیتی مضاعف دارد، یک مظلومیت به خاطر ظلم ظالمان و قاتلان اباعبدالله الحسین و اصحاب ایشان است و مظلومیت دیگر عاشورای حسینی این است که ما پیروان آن بزرگوار آنگونه که باید به پیام امام حسین(ع) عمل نکردیم.
حجت‌الاسلام منیب راد تاکید کرد: امر به برخی معروف‌ها وظیفه همگانی است و باید به صورت کلامی، به نرمی و با روش درست صورت گیرد ولی برخی معروف‌ها نیاز به مسائل قانونی و اجرایی دارد که در چنین شرایطی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه نیست و کسانی که مجری قانون هستند باید نسبت به این امر اقدام کنند.