صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۲۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان گفت: در شش ماهه اول امسال کمیته امداد در بخش ازدواج 254 فقره وام پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از کمیته امداد کردستان، فرهاد کاظمی، رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان امروز، 21 آبان ماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال کمیته امداد در بخش ازدواج به 780 نفر تسهیلات پرداخت کرده است که رقمی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی به پرداخت 254 مورد وام ازدواج و کارگشایی هم اشاره و عنوان کرد: سرانه این وام ها بین دو تا پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض بوده که در مجموع رقمی بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان اعلام کرد: در حال حاضر 650 مورد پشت نوبتی در بحث ازدواج در استان داریم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات و کمک هزینه تحصیلی در بخش دانش آموزی و دانشجویی در استان پرداخت شده است.

کاظمی در پایان یادآور شد: شش هزار نفر در اردوهای دانش آموزی و یک هزار و نفر در اردوهای داخل و خارج از استان کمیته امداد شرکت کرده‌اند.

پرویز استیفایی، مسئول روابط عمومی بانک ملی شعبه استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در شش ماه اول امسال 2 هزار و 865 نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بودند که با توجه به اینکه تعدادی هم از سال گذشته باقیمانده بودند، سه هزار و 168 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی یادآور شد: میانگین تسهیلات پرداختی 103 میلیون ریال بوده که در مجموع رقمی بالغ بر 328 هزار و 340 میلیون ریال پرداخت شده است.