صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حوزه ترویج فرهنگ نماز علاوه بر برگزاری نماز جماعت در اداره کل کتابخانه‌ها، مسابقه قصه‌گویی نماز را برگزار کردیم و از فعالان حوزه نماز نیز تجلیل صورت گرفته است.

رؤیا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین ضمن اشاره به فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: در هفته کتاب‌خوانی، نهاد کتابخانه‌های عمومی علاوه بر عضویت رایگان تمامی جرائم دیرکرد کتاب‌های به امانت برده شده توسط اعضا را مشمول بخشیدگی خواهد کرد.
وی با اشاره به افتتاح کتاب‌خانه‌های جدید گفت: افتتاحیه کتابخانه‌های نصرت‌آباد الوند و خاکعلی آبیک که دو پروژه مهم نهاد کتابخانه‌هاست در هفته کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌پذیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به تکریم از کتابداران در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: در این هفته نهاد کتابخانه‌ها اهدای کتاب در بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها را خواهد داشت و کارکنان به‌صورت دسته‌جمعی برای اهدای خون به سازمان انتقال خون استان قزوین مراجعه خواهند کرد.
اسماعیلی تعامل با جامعه علمی را یکی از نقاط قوت نهاد کتابخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با تعاملی که نهاد کتابخانه‌ها با آموزش‌وپرورش، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و سایر مراکز علمی داشته توانسته فعالیت‌های مثبتی در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انجام دهد.
وی افزود: نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان در مدارس برای دانش آموزان استان نشست‌های کتاب‌خوان را به‌صورت مدارم و ماهانه برگزار می‌کند.
این مسئول استانی با اشاره به‌رایگان بودن تمامی فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌ها اظهار کرد: کارگاه‌های قصه‌گویی برای دانش آموزان نیز در داخل کتابخانه و مدارس یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد برای دانش آموزان است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ نماز علاوه بر برگزاری نماز جماعت در اداره کل کتابخانه‌ها، مسابقه قصه‌گویی نماز را برگزار کردیم و از فعالان حوزه نماز نیز تجلیل صورت گرفته است.
مدیرکل کتابخانه‌ها افزود: همکاری با امور بانوان و دفتر اجتماعی استانداری قزوین در حوزه‌های ترویج نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندی، تحکیم بنیان خانواده، حقوق کودکان در دستور کار اداره کل کتابخانه‌ها قرار دارد.
وی در پایان با اشاره به معرفی کتاب در فضای مجازی به مناسبت‌های مختلف، به برگزاری مراسم‌های نقد، رونمایی، بررسی و جمع خوانی کتاب اشاره کرد.