صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

گروه شهرستان‎ها: استاد حوزه و دانشگاه مشهد به راههای بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اجابت دعوت پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و اظهار مودت و محبت به ایشان از راه‌های بهره‌مندی از شفاعت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم صابر، استاد حوزه و دانشگاه مشهد، در اجتماع «در سوگ خورشید» که ۲۸ آبان‌ناه با حضور کاروان‌های پیاده بانوان از شهرستان کاشمر و روستاهای هم‌جوار در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس برگزار شد، افزود: همه ما باید قدر دوستی با امام رضا(ع) را به خوبی بدانیم.
وی امام رضا(ع) را مظهر رأفت الهی دانست و اظهار کرد: عنایت امام رضا(ع) شامل همه افراد اعم از مرد و زن و حتی مؤمن و غیر مؤمن می‌شود و مختص افراد خاصی نیست.

صابر با اعلام اینکه بهره‌مندی از رحمت و مهربانی خاص امام رضا(ع) شامل شفاعت در عالم برزخ و قیامت است، بیان کرد: امروز شما بانوان با تأسی از زنان نوغان با حضور در این مجلس پیمان خود را با امام رضا(ع) تجدید کردید.
وی همچنین اظهار مودت به امام رضا(ع) را شرکت در این‌گونه همایش‌ها، عزاداری‌ها، توسل‌ها و نذورات و دیگری اطاعت و فرمان‌بری از ایشان دانست و افزود: لازمه بهره‌مندی از این شفاعت مودت و محبت امام رضا(ع) است.
این استاد حوزه به راههای بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: 14 معصوم همگی مظهر رحمت الهی هستند.
وی همچنین اجابت دعوت پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار را یکی از راه‌هایی دانست که می‌تواند ما را از شفاعت آنان بهره‌مند کند، اظهار کرد: این اجابت نسبت به ایمان، خداشناسی، تقوا، نماز، روزه، حیا، عفت و حجاب است.
صابر دومین راه بهره‌مندی از عنایت ائمه اطهار را در مودت و دوستی با آل محمد(ص) دانست و با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام بیان کرد: ایشان می‌فرمایند: همیشه مودت و دوستی اهل‌بیت(ع) را داشته باشید که اگر کسی با این دوستی از دنیا برود به وسیله شفاعت ما داخل بهشت خواهد شد.
وی با تاکید براینکه اگر بتوانیم این دوستی، مودت و عشق به امام رضا(ع) را در وجود خود نهادینه کنیم و با این مودت از دنیا برویم به وسیله شفاعت ائمه اطهار(ع) داخل بهشت خواهیم شد، تاکید امام رضا(ع) را بر اقامه نماز اول وقت دانست و افزود: عاشقان امام رضا(ع) باید توجه بسیاری به سیره ایشان داشته باشند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امروز شما بانوان با این شور و حضور خود در این همایش ولایتی باید با عشق به اهل‌بیت(ع) آشنایی پیدا کرده و بدانید که چه اعمال، رفتار و اندیشه‌هایی می‌تواند پنجره‌های رحمت الهی را بر روی ما باز کند و امام رضا(ع) شفیع ما شود.