صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۵۶۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رحیمی اظهار کرد:

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ولی‌الله رحیمی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان زنجان از چالش‌ها و فرصت‌های اتحادیه مدغم‌ قرآنی و بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «اتقان نیوز»، ولی‌الله رحیمی، مدیر دارالقرآن زنجان و عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان زنجان درخصوص ادغام اتحادیه‌ها گفت: هنوز ساز و کار مدغم برایمان فراهم نیست در واقع همان ساز و کار قبلی ولی اعضا مشخص و انتخابات شده و افراد منتخب دو جلسه نیز برگزار کردند.
وی با بیان برگزاری سه جلسه هم‌اندیشی اتحادیه مدغم افزود: دو یا سه جلسه اتحادیه مدغم تشکیل شده است که به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره از اتحادیه اگر این کار سازماندهی و مدیریت متمرکز شود خوب است ولی اگر مثل سابق انجام شود و همه چیز به عهده افراد گذاشته و با دخل و تصرف در تصمیمات این اتفاق به‌جایی نخواهد رسید.
بعضی از بخشنامه‌ها به‌دستمان نمی‌رسد و اگر می‌رسد قابل اجرا نیست کمتر کارشناسی شده و اگر اینها متمرکز شود برای هر استان یک برنامه مجزا با هدایت مرکز باشد، قابل اجرا  خواهد بود.
رحیمی با مشکلات مطرح شده در بحث اتحادیه مدغم افزود: هنوز باوری بر تشکیل اتحادیه‌ای در مرکز نیست و ابهامی در خصوص اینکه کجا می‌خواهد باشد و آیا محقق می‌شود و یا ممکن است دیگر کسی مسئولیتی را تقبل نکند در واقع متصدی رفع و رجوع مشکلات برای اتحادیه‌های استانی کاملاً مبهم است.
وی ادامه داد: ادغام اتحادیه‌های استانی اگر از سوی اتحادیه مرکزی حمایت‌های مادی و معنوی و پشتوانه‌ای برنامه داشته باشد می‌تواند به نفع مؤسسات باشد در حال حاضر هر موسسه‌ای بر اساس سلیقه خودش کار می‌کند و اگر هر مؤسسه‌ای بر اساس آنچه که از توانمندی‌هایش برنامه‌ریزی کرده و انجام دهد و ارائه کند بهره‌ورزی آنها بالا می‌رود.
رحیمی با تأکید بر نظارت بر عملکرد تصریح کرد: مؤسسات رها شده‌اند و هر مؤسسه‌ای در هر گوشه و کناری با تشخیص خود هر کاری را که احساس کند ضروری است انجام می‌دهد بدون اینکه کسی نظارت داشته باشد که اگر اتحادیه نظارت داشته و حمایت کند مؤسسات نیز سرو سامان می‌گیرند.
یادآور می‌شود، مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردم نهاد قرآن و عترت استان زنجان 3 شهریور‌ماه برگزار شد. بر همین اساس به ترتیب آراء آقایان محمود رنگرز، محمدعلی عباسی، ولی‌الله رحیمی، سید‌حسن موسوی، روح‌الله قاسمی به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره از سوی مدیران مؤسسات قرآنی استان زنجان انتخاب شدند. همچنین سعید امانلو، قاسم جعفری به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.