صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
خادمی مطرح کرد:

گروه فرهنگی: استاندار لرستان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پُررنگ‌تر کردن پژوهش‌ها و این‌که دانشگاه‌ها موتور محرک پژوهش هستند، اظهارکرد: کارهای پژوهشی کاربردی در حوزه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و... بیانگر این بوده که پژوهش در استان زنده است و گام بعدی تبدیل پژوهش‌ها به عمل، اجرا و تجاری‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان یک‌شنبه، پنجم آذرماه در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش لرستان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته پژوهش، گفت: نمایشگاه پژوهش استان بیانگر این بود که دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در چه حوزه‌هایی کار کردند.
وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف دانشگاه لرستان، علمی ـ کاربردی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری و سایر حوزه‌ها خیلی خوب کار کردند اما هنوز در آغاز راه هستیم.
استاندار لرستان با بیان این‌که استان‌های کمتر توسعه یافته هنوز مشکل دارند و در ابتدای کار هستند، گفت: امروز بحث پژوهش آغاز شده و شروع خوبی است، خیلی از طرح‌هایی که دیده شد در مرحله تجاری‌سازی هستند.
خادمی اضافه کرد: کارهای پژوهشی کاربردی در حوزه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و... بیانگر این بوده که پژوهش در استان زنده است و گام بعدی تبدیل پژوهش‌ها به عمل، اجرا و تجاری‌سازی بوده که گام مهمی است و باید خیلی کار کنیم.
وی گفت: یک سری حمایت‌های قانونی در قوانین ما تعریف شده ، بنیاد علمی نخبگان، معاونت علمی رئیس جمهور، پارک‌های علم و فناوری و همه این مراکز رسالت‌شان حمایت از پژوهشگرها و فناوران است و حمایت‌های دولت و استان ما نیز در قالب این مراکز است.
استاندار لرستان ادامه داد: ممکن است پژوهش‌هایی به‌صورت موردی به استانداری استان ارجاع داده شود و از طریق مراجع ملی می‌توان به آنها کمک کرد.
خادمی بیان کرد: در مواردی ممکن است پژوهشگران را به صنعتگران استان معرفی کنیم تا محصولات آنها خریداری و تجاری‌سازی کنند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پُررنگ‌تر کردن پژوهش‌ها، تصریح کرد: محور و نقش اصلی کار پژوهش دانشگاه‌هاست و موتور محرک پژوهش دانشگاه‌ها هستند.