صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

گروه سیاسی: رئیس جمهوری گفت: در ایامی که در عراق، یمن، سوریه و شمال افریقا شاهد اختلاف بین اقوام و مذاهب بودیم، مردم ایران به‌خوبی وحدت خود را حفظ کردند؛ ایران، تنها کشوری است که فرصت اختلاف‌افکنی به دشمنان نداد، تروریست‌ها در همه جا نفوذ کردند جز ایران.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، پیش‌از ظهر امروز، 11 آذرماه در جمع مردم زابل، گفت: اینجا سرزمین مراجع و علمای بزرگی همچون آیت‌الله سیستانی است که از نجف و در حمایت از سنی و کُرد عراقی سخن می‌گوید؛ سیستان و بلوچستان سرزمین اسطوره‌هاست و در همیشه تاریخ، حافظ مرزهای ایران بوده است.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت رسول(ص) و آغاز هفته وحدت، پیامبر اسلام را افتخار جهان بشریت دانست و افزود: امت اسلام، همه یک قبله، یک کتاب و یک پیامبر دارند؛ همه ما، اعم از شیعه و سنی، عاشق خاندان رسالتیم و راه نجات ما نیز امروز تأکید بر وحدت و پیروی از اخلاق محمدی (ص) است.
رئیس جمهور ادامه داد: امروز در جایگاهی زندگی می‌کنیم که افتخارمان این است وحدتمان را حفظ کرده‌ایم؛ سیستان و بلوچستان، استانی است که با تمام تنوع قومی و مذهبی، همواره در طول تاریخ، وحدت خود را حفظ کرده و مرزبان و مرزدار کشور بوده است.
وی اظهار کرد: در ایامی که در عراق، یمن، سوریه و شمال افریقا شاهد اختلاف بین اقوام، مذاهب و گروه‌ها و گاهی جنگ در شهرها بودیم، مردم ایران به‌خوبی وحدت خود را حفظ کردند؛ ایران، تنها کشوری است که فرصت اختلاف‌افکنی به دشمنان نداد، تروریست‌ها در همه جا نفوذ کردند جز ایران؛ دشمنان در تنها نقطه‌ای که نتوانستند بین اقوام و مذاهب اختلاف ایجاد کنند، ایران اسلامی بود.
رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیان کرد: قدرت‌ها می‌‍خواستند حضور داعش را از عراق و سوریه به کل جهان اسلام توسعه بدهند، قرار نبود داعش ظرف چند سال از بین برود و تروریست مضمحل شود؛ بلکه می‌خواستند مسیر تروریسم به کل آسیا و ایران و جهان توسعه یابد.
وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند با تروریسم، چهره اسلام را تخریب و جای پای اسرائیل و خودشان را در منطقه محکم و تقویت کنند، می‌خواستند با تروریسم جلوی پیشرفت منطقه را بگیرند، اما مردم هوشیار توانستند این توطئه را درهم بشکنند.
روحانی افزود: امروز خوشحالیم که پایگاه‌های اصلی داعش در منطقه از بین رفته و انشاءالله با حمایت مردم روزی شاهد باشیم ریشه تروریسم در منطقه نابود شود و این کار با یاری خدا و وحدت کشورهای اسلامی محقق می‌شود.
رئیس جمهوری همچنین ضمن ابراز تأسف از برخی کشورها که برای افزایش نفوذ خود در منطقه، کشورهای همسایه را بمباران کرده و با تروریست‌ها همکاری می‌کنند، اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم بین ایران و دنیای عرب، فاصله باشد؛ بلکه به‌دنبال ایجاد روابط دوستانه و صمیمانه با همه کشورها و بویژه کشورهای اسلامی هستیم.