صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۹۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت: هشت مرکز از دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های استان کرمان شرکت دارند و دستاوردهای خود را در قالب 6 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، عنایت‌الله معافی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان ‌دیروز یکشنبه، 12 آذر در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های استان به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی، کارآفرینی و اشتغالزایی است، لذا سیاستگذاری آن در این چارچوب تعریف می‌شود.
وی افزود: ترکیب برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای است که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی حداقل بتواند برای خودشان براساس نیاز بازار، کار ایجاد کنند.
معافی عنوان کرد: دانشجویان ما پس از اتمام دوره تحصیلی نیازی نیست که منتظر باشند تا کسی آنها را به کار بگیرد، بلکه با توجه به آموزش‌هایی که می‌بینند، می‌توانند کارآفرین بوده و برای تعداد دیگری هم ایجاد اشتغال کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای ساختن انسان‌ها برای امر کارآفرینی و اشتغال است.
وی هدف از حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی را در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های استان که در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان برپا شده است، فرهنگسازی عنوان کرد و ادامه داد: دیگر شهروندان نیز می‌توانند با حضور در دانشگاه‌ها و مراکز جامع علمی کاربردی باکیفیت به کسب حرفه براساس نیاز بازار بپردازند و به اجتماع خدمت کنند.
معافی اظهارکرد: واحدهای درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 70 درصد، عملیاتی و کارورزی هستند و دانشجوی که پیگیری کند و در مراکز باکیفیت حضور یابد، می‌تواند خودش ایجاد اشتغال کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان تأکید کرد: هشت مرکز از دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های استان کرمان شرکت دارند و دستاوردهای خود را در قالب 6 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.