صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تا دو سال دیگر مشکل مسکن معلولان استان حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) خراسان‌جنوبی، علی عرب‌نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی، امروز 13 آذرماه، در افتتاحیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر اظهارکرد: چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر از 13 تا 17 آذرماه امسال در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این جشنواره، 17 گروه به اجرای نمایش خواهند پرداخت، افزود: این جشنواره طی پنج روز در استان برگزار می‌شود که نقش بسزایی در توانمندسازی معلولان دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت و توانمندسازی معلولان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این راستا بهزیستی اقداماتی نظیر راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی حمایتی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی تیپ دو انجام می‌دهد.
عرب‌نژاد با بیان اینکه بهزیستی، اقدامات موثری را در راستای توانمندسازی معلولان انجام داده است، تصریح کرد: رونق بخشی به اقتصاد استان، معرفی استان و مناسب‌سازی معابر، مبلمان شهری و اماکن دولتی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه معابر و اماکن عمومی برای رفت و آمد معلولان در سطح کشور مناسب‌سازی نشده است، افزود: سطح مناسب‌سازی معابر در خراسان‌جنوبی 40 درصد است که این استان بعد از یزد از این لحاظ در مقام دوم قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره باعث شده تا بسیاری از ارگان‌ها به تکاپو افتند و یکی از اقدامات برای این جشنواره مناسب‌سازی سالن‌های همایش بود.
عرب‌نژاد با بیان اینکه باور معلولان یک موضوع دوجانبه است، افزود: باید معلولان اعتماد به نفس داشته و به اثربخشی خود باور داشته باشند.
وی ادامه داد: دومین رکن، باور اجتماع است که جامعه باید معلولان را بپذیرد و به توانمندی آن‌ها باور داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مشکلات معلولان اشتغال آن‌ها است، تصریح کرد: در بحث اشتغال، بخشی به معلولان برمی‌گردد که باید اعتماد به نفس لازم برای شروع کار را داشته باشند و بخشی به باور اجتماع بستگی دارد.
عرب‌نژاد ادامه داد: در راستای اشتغال معلولان، بهزیستی در بخش حرفه‌آموزی با گسترش کارگاه‌های حرفه‌آموزی سرعتی به اشتغال معلولان داده است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات معلولان بحث مسکن است، افزود: تا دو سال دیگر مشکل مسکن معلولان استان حل خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: قانون حمایت از معلولان کارکردی که باید داشته باشد را ندارد و این قانون برای سهمیه‌ها و استخدام‌های دولتی معلولان حمایت لازم را ندارد.
عرب‌نژاد با بیان اینکه باور معلولان یک باور اجتماعی لازم دارد که نیاز به اطلاع‌رسانی در این زمینه داریم، یادآور شد: امیدواریم به سطحی برسیم که معلولان توانمند شوند و جامعه به توانمندی آنان نیز باور داشته باشند.