صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه:

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: نقش بی بدیل دانشجویان در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و تقویت روحیه استکبار ستیزی بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 14 آذر، حسین حسین زاده یاسوری رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه در همایش دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه که به مناسبت روز دانشجودر سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد ، اظهار کرد: نقش بی بدیل دانشجویان و اساتید دانشگاه در تعریف مسیر و خطی مشی برای سایر افراد جامعه در تمامی ابعاد زندگی به ویژه پاسداشت ارزش های انقلاب و تقویت روحیه استکبار ستیزی، بر هیچ شخصی پوشیده نیست.

وی در رابطه با اهمیت روز دانشجو در استکبار ستیزی را چنین عنوان کرد: ماهیت نامگذاری روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو اساسا نشات گرفته از وجود روحیه استکبار ستیزی و استبداد ستیزی بوده، لذا دانشجویان و اساتید در صف مقدم مبارزه با استکبار و استبداد هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه در خصوص کارکردهای نهاد دانشگاه در پیشرفت الگوی اسلامی و ایرانی تاکید کرد: دانشگاه به عنوان مهمترین ارگان علمی کشور، قطعا در صورت عمل به شاخص ها و رویکردهای سند دانشگاه اسلامی و ایرانی می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت الگوی اسلامی و ایرانی داشته باشد، شاخص های تعریف شده در سند مذکور در ابعاد دانشجویی، اساتید و کارکنان دانشگاه بهترین مسیر را برای اجرای این سند و دستیابی به آرمان های والای انقلاب در جهت اسلامی شدن دانشگاه ها خواهد بود.

 وی در رابطه با رسالت دانشجو در جامعه امروزی ادامه داد: مهمترین وظیفه دانشجو در جامعه کنونی تلاش بی وقفه برای کسب علم و دانش و به دنبال آن استفاده مفید و مناسب از دانش کسب شده در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه می باشد.

وی تصریح کرد: مهم ترین رویکرد رسالت دانشگاه پیام نور به ویژه در سالهای اخیر، ایجاد یک دانشگاه کارآفرین و افزایش کیفیت در امورات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده است.

حسین زاده یاسوری افزود: در این راستا حتی الامکان امکانات و اقدامات لازم و اساسی در جهت تجهیز آزمایشگاه ها، کارگاه ها و کتابخانه ها صورت گرفته، و سعی بر این بوده قدم های مفیدی در ارتقای شاخص های دانشگاه انجام دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه پیام نور از لحاظ کمی و کیفی، عنوان کرد: امسال در دانشگاه های پیام نور آذربایجان غربی 22 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بوده در حالی که نسبت به سال های گذشته که 45 هزار دانشجو بوده، دانشگاه دچار کمبود و چالش اساسی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه مالی دانشگاه های خودگردان از شهریه دانشجویان پرداخت می شود، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به دلیل کمبود دانشجویان با مشکل مالی رو برو بوده و با حمایت های جدی دولت تدبیر و امید از دانشگاه در این راستا، 22 میلیارد تومان کمک دولت در سال جاری به دانشگاه پیام نور بوده است.

حسین زاده با اشاره به آمار دانشجویان قبولی در مقطع کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه ها بیان کرد: در سال جاری 512 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران شدند، که این ملاک نشان دهنده رشد و شکوفایی دانشجویان دانشگاه پیام نور در تمامی عرصه آموزشی بوده است.