صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

گروه فرهنگي: امام‌جمعه قزوین در دیدار جمعی از فعالان اربعین در امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) گفت: مسئولان و متولیان امر از حالا برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌ریزی‌ها را موکول به آینده نکنند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، ب آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شب گذشته 13 آذر ماه در دیدار جمعی از خادمین اربعین که در امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) برگزار شد، بابیان اینکه هرسال باید با جمعیت بیشتر و بصیرتی افزون‌تر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنیم، اظهار کرد: باید جلسات مربوط به راهپیمایی اربعین در طول سال چندبار برگزار شود و برنامه‌ریزی‌ها را به آینده موکول نکنیم.
وی افزود: باید جلسات با پیوستگی و به‌صورت منظم برگزار شود و از تجربه همه متولیان امر و مسئولانی که تجربه خوبی در این عرصه مهم دینی دارند، استفاده شود تا هرسال شرایط بهتری را در برپایی راهپیمایی عظیم اربعین شاهد باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید مدیریت دقیق و صحیحی در هزینه‌ها صورت بگیرد و کارهای گذشته با دقت مورد رصد قرار گیرد تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کار تقوا این است که «عقل را دانا» و «اراده را توانا» می‌کند و امام علی (ع) نیز پیغمبر (ص) را با این دو شاخصهٔ مهم به ما معرفی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین در خصوص امام حسین (ع) می‌فرمایند خدایا حسین ما خون‌دلش را که همه‌چیزش بود، درراه تو بذل کرد تا بندگان تو را از جهالت، سرگردانی و گمراهی نجات دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام حسین (ع) در وصیت‌نامه خود فرمودند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام و منظور حضرت به این معنا بود که در این مسیر عقل، مردم را دانا می‌کند و به اراده آن‌ها استقامت و پایداری ببخشد.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: اباعبدالله الحسین (ع) می‌فرمایند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام و این یعنی مردم به‌جای اینکه در دنیاپرستی، مال‌پرستی، دزدی، چشم‌وهم‌چشمی، غیبت، دروغ، کینه‌توزی و رقابت‌ها ناسالم قرار گیرند، در مسیر اجرای دستورات الهی و دینی قرار گیرند.
وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در ادامه وصیت‌نامه خود می‌فرماید من می‌خواهم که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنم و روش جدم و پدرم علی بن ابی‌طالب (ع) را در پیش گیرم و این فرمایش حضرت به معنای هدایت، تقویت اراده انسان‌ها در راه حق و روشن کردن افکار و اندیشه‌های انسان‌ها است.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا یک حادثه خلق نکرد، بلکه جریان آفرید و برای این جریان پایانی نخواهد بود و این جریان تاریخ را درمی‌نوردد، غدیر را به انتظار وصل می‌کند و زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم می‌آورد.