صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار البرز گفت: انس و الفت با قرآن و بکارگیری عملی آموزه‌های آن، معرفت اجتماعی را بالا می‌برد و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محمدعلی نجفی، استاندار البرز، 18آذر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن‌کریم جامعه کار و تلاش کشور که در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه قرآن مقوله مهم و حائز اهمیتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: البرز از ظرفیت بالایی برای برگزاری این مراسم‌ها برخوردار است.
وی با تأکید بر اینکه باید از نورانیت فعالان قرآنی در جامعه استفاده لازم را ببریم، افزود: ارتباط با قرآن و اهمیت این موضوع همچنین ارتباط قرآن با اثرات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.
نجفی بابیان اینکه استان البرز از معضلات اجتماعی عدیده‌ای رنج می‌برد که با تکیه ‌بر فرامین الهی و آیات منور و نورانی قرآن می‌توان بخش عمده این مشکلات و معضلات اجتماعی را برطرف کرد؛ یادآور شد: بایستی از فرصت‌های قرآنی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه به‌منظور بهبود شرایط زندگی مردم در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره بهره لازم را برد.
استاندار البرز ابرازکرد: قرآن دریچه نور، معرفت، هدایت و رستگاری است؛ به تعبیر کتاب نهج‌البلاغه و بر اساس بیانات امیرالمؤمنین(ع) قرآن‌کریم پنددهنده، هدایت‌کننده و سخن‌گویی است که هر کس با آن مجالست کند به قناع بی‌نیازی دست می‌یابد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نقطه نظرات مهمی را درباره توجه به قرآن اعلام کرده‌اند که بر اساس این فرامین اولین قدم ورود به عالم قرآن تلاوت و قرائت است که مقدمه درک مفاهیم و آغازی برای عمل قرآن و درک باطن قرآن نیز محسوب می‌شود.
استاندار البرز با تأکید بر لزوم تدبر و تعقل در آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: بدون شک تدبر در مفاهیم آیات الهی قرآنی همچنین انس با قرآن بستر افزایش معرفت در جامعه را فراهم می‌کند.
این مسئول گفت: قرآن می‌تواند حلال مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشد، خوشبختانه ترویج مفاهیم قرآنی جز اقدامات اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا توجه به این مهم موجب اصلاح رفتار زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌شود.