صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
حجت‌الاسلام صمدی یزدی:

گروه فرهنگی: استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر شخصی مؤمن باشد اما نماز نخواند نمی‌تواند با خدا ارتباط داشته باشد‌، بعد از ایمان به خدا و مسائل اعتقادی و ولایت هیچ عملی بالاتر از نماز نیست و ابزار تقرب‌ انسان به خدا‌ نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی‌اکبر صمدی‌ یزدی، مدرس حوزه و دانشگاه، صبح امروز 19 آذرماه در سومین اجلاس استانی نماز که با حضور جمعی از مسئولان و عموم مردم استان در سالن غدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: خداوند متعال حکیم‌ است و اگر امر و نهی‌ می‌کند بدون حکمت‌ نیست چرا که ایشان خالق انسان است و خیر و صلاح او را می‌خواهد‌.
وی افزود: مؤمن در انجام‌ واجبات نباید تردید کند و سؤالی برای او پیش بیایید چرا که در آیات و روایات از آثار و برکات نهفته‌ نماز گفته شده است که اگر توجه کنیم‌ جای سؤال برای انسان‌ پیش نمی‌آید‌.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه مسئولان و علمای دین است که جایگاه نماز را میان مردم‌ جا انداخته و به مردم بشناسانند، اظهار کرد: اگر مردم نماز و آثار و برکاتش‌ را بشناسند و خیرات آن در جامعه جا افتاده شود قطعاً هیچ‌ انسان بی‌نمازی‌ در جامعه نخواهیم داشت‌ لذا باید آموزه‌های‌ دینی و فرهنگی نماز در جامعه تبیین و گسترش‌ یابد و از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌های نماز دعوت شود‌.
حجت‌الاسلام صمدی یزدی با بیان اینکه نماز جدا از ایمان نیست، خاطرنشان کرد: اگر شخصی مؤمن باشد اما نماز نخواند نمی‌تواند با خدا ارتباط داشته باشد‌، بعد از ایمان به خدا و مسائل اعتقادی و ولایت هیچ عملی بالاتر از نماز نیست و ابزار تقرب‌ انسان به خدا‌ نماز است.
وی عمده‌ترین عامل دوری انسان از خدا را گناه دانست و گفت: گناه نتیجه غفلت انسان از یاد و ذکر خداوند است و انسانی که اهل نماز باشد نمی‌تواند گناه کند‌.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نماز به همان اندازه که انسان را به خدا نزدیک می‌کند از شیطان دور می‌کند و شیطان نمی‌تواند ایمان را از انسان بگیرد و تا زمانی که انسان به نمازش توجه کند شیطان از او ترس و وحشت دارد‌.
حجت‌الاسلام صمدی یزدی با اشاره به دوران دفاع مقدس مقاومت ایمانی رزمندگان، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه دنیا یک طرف و کشور ما یک طرف بود و آنچه باعث شد کشور ما پیروز شود ارتباط رزمندگان ما با خدا بود.
وی با بیان اینکه اگر مسائل و آموزه‌های دینی و نماز در جامعه پررنگ شوند آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند کاری کنند، گفت: به لطف خداوند دشمنان ما مانند ترامپ از احمق‌ها هستند و به زودی تومار آنان در هم پیچیده می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ها تصریح کرد: کار تبلیغاتی دشمن بسیار گسترده است و با این تبلیغات مسائل غلط را در جامعه ما ترویج می‌دهند‌ بنابراین مردم ما به ویژه جوانان باید بیشتر به دستورات خداوند توجه کنند‌.