صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
قلاوند خبر داد:

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی ویژه سربازان وظیفه در استانخبر داد و گفت: ما باید خود را سرباز قرارگاه مهارت‌آموزی بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، عصر یک‌شنبه، ۱۹آذرماه در نشست مشترک با نمایندگان ارشد نیروهای مسلح استان در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی به‌منظور مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه تشکیل می‌شود و ما باید خود را سرباز قرارگاه مهارت‌آموزی بدانیم و تلاش خود را در راستای اجرای صحیح این طرح انجام خواهیم داد.
وی اظهارکرد: تشکیل قرارگاه مشترک مهارت‌آموزی نشان از اهمیت و فوریت این مسئله دارد، لذا باید با اقدام سریع در این زمینه، به‌صورت عملیاتی وارد کار شویم و بخشی از برنامه‌های مراکز را ویژه آموزش به سربازان نظام وظیفه قرار دهیم.
قلاوند ادامه داد: از طرف ستاد مشترک نیروهای مسلح، فهرست تعدادی از رشته‌های دوره‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای به یگان‌های نظامی و انتظامی اعلام شده است و در صورت اعلام نیاز این یگان‌ها، علاوه‌بر این رشته‌ها، دوره‌های آموزشی دیگری نیز جهت مهارت‌آموزی به سربازان نظام وظیفه در مراکز این اداره‌کل ارائه خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بیان کرد: یگان‌های نظامی و انتظامی با انجام نیازسنجی‌های آموزشی سربازان و شناسایی تخصص‌های آنان و با بررسی استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای، می‌توانند این تخصص‌ها را معادل‌سازی نموده و دوره‌های آموزشی مختص هر فرد را مشخص نمایند.
وی اضافه کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، ارتش و نیروی انتظامی لرستان هر یک باید رشته‌های آموزشی موردنیاز سربازان و افرادی‌که در هر شهرستان متقاضی شرکت در دوره‌های مهارتی است به تفکیک به این اداره‌کل اعلام نمایند.
قلاوند تصریح کرد: با مشخص شدن سهمیه هر یگان، تمهیدات لازم برای اجرای دوره‌ها در هر شهرستان فراهم می‌شود و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد کارآموزان یک یگان، از کارآموزان دیگر یگان‌ها جهت تکمیل تعداد کارآموزان کلاس‌های آموزشی استفاده خواهد شد.