صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

گروه فرهنگی: یکی از کشاورزان شهرستان ابرکوه، قرآنی را که با دست خود کتابت کرده است به گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی اهدا کرد. این حرکت پس از اهدای قرآن دست‌نویس پیشین این کشاورزِ کاتب قرآن، به رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی اصغر کهن، معاون اجرایی اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،آستان‌قدس‌رضوی از اهدای قرآنی خبر داد که کاتب آن یکی از کشاورزان شهرستان ابرکوه استان یزد است.
 کهن با اشاره به اینکه این قرآن به خط نسخ و با قلم خودنویس شش‌سر به شیوه عثمان‌طاها کتابت شده است، افزود: این قرآن دومین قرآنی است که به دست احمد یوسفیان کتابت شده است و این در حالی است که کاتب، اولین قرآن دست‌نویس خود را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده است.
احمد یوسفیان، کاتب این قرآن، با بیان اینکه کتابت این قرآن یک سال به طول انجامیده است، گفت: هر شب پس از هشت تا دوازده ساعت کار کشاورزی پای کتابت قرآن نشستم و از هر واژه‌ای که نوشتم انرژی گرفتم.
وی در رابطه با انگیزه خود از کتابت قرآن، بیان کرد: فکر اینکه وقتم به بطالت و غیبت می‌گذرد و مشخص نیست تا چه زمانی عمرم به این دنیا باشد باعث شد حدود ده سال پیش به کتابت قرآن رو بیاورم.
یوسفیان افزود: قرآن نخست به شیوه نی‌ریزی بود که در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد و شهرستان ابرکوه، به ایشان اهدا کردم و یکی دو سال پس از آن نیز کتابت این قرآن را با الگو گرفتن از شیوه عثمان‌طاها آغاز کردم و هر شب پنج تا شش صفحه از قرآن را نوشتم.