صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در راستای ترویج فرهنگ دینی، گفت: در استان سمنان ۸۳۰ مسجد به جز حسینیه، مهدیه، تکایا و بقاع متبرکه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز21 اذر  در گردهمایی قرارگاه‌های فرهنگی شمال کشور با حضور مبلغان و مسئولان تبلیغات اسلامی به میزبانی شهمیرزاد با بیان اینکه سمنان دارای ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی فراوان است، گفتد: وجود بالغ بر سه هزار طلبه در ۳۰ مدرسه دینی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های معنوی مناسب در حوزه ترویج فرهنگ دینی است.

وی افزود: در استان سمنان همچنین ۸۳۰ مسجد وجود دارد که این رقم جدای از حسینیه، تکایا، بقاع متبرکه، مهدیه‌ها و ... است و به‌واقع باید گفت در این استان به ازای هر ۸۰۰ نفر یک مسجد ساخته‌شده است که قطعاً در ترویج فرهنگ دینی نقشی بسزا دارند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، دیگر ظرفیت این استان را نیروی جوان و متخصص دانست و گفت: در این استان رقم قابل‌توجه یک دانشجو به ازای هر چهار نفر به ثبت رسیده که شاید در کشور بی‌سابقه باشد لذا این امر نشان می‌دهد این استان دارای چه مقدار ظرفیت نیروی جوان، کارآمد و تحصیل‌کرده است که استفاده از تک‌تک این ظرفیت‌ها می‌تواند راه را برای توسعه فرهنگی و تربیت نسلی متدین مهیا سازد.

شکری بین‌الحرمین بودن را دیگر ویژگی استان سمنان دانست و افزود: سمنان به دلیل قرارگیری در بین دو حرم شریف حضرت معصومه(ع) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) سالانه پذیرای بالغ بر ۲۵میلیون زائر است که این امر نیز می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی مهم قلمداد شود.

به گفته وی؛ سمنان، سرزمینی با ویژگی‌های خاص است که می‌توان آن را جزیره گویش‌ها و لهجه‌ها بافرهنگ‌های خاص خود نامید که این امر به دلیل هم‌جواری با هفت استان می‌تواند اهمیت ویژه‌ای درزمینهٔ ترویج فرهنگ داشته باشد از سوی دیگر این استان به‌خصوص در شرق، مهد عرفان اسلامی نیز محسوب می‌شود که در جغرافیای دینی و معنوی استان، توجه به آن اهمیتی بسزا دارد.

همایش مسئولان و مبلغان منطقه شمال کشور با حضور مسئولانی از سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و شهرستان های تهران، مازندران، گلستان، گیلان، البرز و شهرستان های تهران در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر به مدت دو روز در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر