صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هر یک از قرآنیان، سفیری برای قرآن و معرفی آن به نسل امروز هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان که شب گذشته، 23 آذرماه در سالن همایش‌های مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، عنوان کرد: هریک از قرآنیان، سفیری برای قرآن و معرفی آن به نسل امروز هستند.
وی با بیان اینکه قرآن، طریق نجات و نور است، ابراز کرد: تمام آحاد بشر در هر جای دنیا می‌توانند به قرآن تمسک و توسل پیدا کنند و هرکس به انداز فهم خود نورانیت آن را دریافت کند و باید بدانیم قرآن برای عصر و زمان خاصی نیست بلکه برای تمام زمان‌ها و آحاد بشر است.
حجت‌الاسلام ارزانی ادامه داد: از ابدا تا انتهای قرآن نور است، زیرا از جانب خداوند آمده لذا هر آنچه که بشر امروز به آن نیاز دارد با انس قرآن می‌تواند نیاز خود را محقق سازد.
رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برای برون روی از مشکلات جوامع باید انس و تمسک با قرآن ایجاد کرد، تشریح کرد: در سال جاری جشنواره مدهامتان 12 ساله شده و این جشنواره هر ساله نسبت به سال بعد رشد خوبی به سمت تعالی و کمال داشته است.
وی با اشاره به اینکه 17هزار 300 نفر از این جشنواره استقبال کردند، عنوان کرد: مرحله شهرستانی و استانی مسابقات در هر استان برگزار شد و خروجی این مسابقات 270 شرکت کننده مرحله نهایی بود.