صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
در قالب 6 کارگاه آموزشی در خوزستان؛

گروه اجتماعی: سلسله کارگاه‌‌های آموزشی «نقش نخبگان دینی در پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد» در شهرستان‌های آبادان، دشت آزادگان، دزفول، اندیکا، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فردآقایی، کارشناس مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: با توجه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور و اهمیت حل موضوعات ذیل این آسیب‌ها و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری در این خصوص، اداره‌کل تبلیغات اسلامی سلسله کارگاه‌های آموزشی «نقش نخبگان دینی در پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد» را برای مخاطبان خاص و اقشار تأثیرگذار در سطح استان طراحی و اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال چهارم است که این کارگاه‌ها در استان برگزار می‌شود، افزود: تا سال گذشته مجموعاً 1100 نفر از اقشار تأثیرگذار اعم از ائمه جماعات مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و نمازخانه‌های ادارات و مبلغان، روحانیون، مداحان و ارکان هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی تحت آموزش این کارگاه‌ها قرار گرفتند.

 فردآقایی اعلام کرد: امسال این کارگاه‌ها با حضور دکتر مرعشی روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر باوی روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر روشن بین روانشناس و مددکار اجتماعی در بازه زمانی 23 آذر تا 5 بهمن در 6 منطقه استان برگزار خواهند شد.

کارشناس مسئول امور مبلغان و روحانیون خوزستان ادامه داد: آبادان و دشت آزادگان در تاریخ 23 آذر، دزفول و اندیکا در تاریخ 30 آذر و رامهرمز و رامشیر در تاریخ 5 بهمن میزبان این کارگاه‌ها هستند. البته شهرهای مجاور نیز تحت پوشش هستند و سهمیه‌ای مشخص شده است که همه شهرستان‌ها بتوانند اقشار تأثیرگذار خود را در این کارگاه‌ها شرکت دهند. هدف‌گذاری ما آموزش 300 نفر از اقشار تأثیرگذار فرهنگی در این کارگاه‌ها است.

وی گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی آن، آشنایی کلی فراگیران با انواع مواد مخدر و اثرات سوء آنها، نگاه علم و دین به مقوله اعتیاد، بیان مضرات و پیامدهای منفی مصرف مواد، موضوع تحکیم خانواده به عنوان یک عامل بازدارنده در مسأله اعتیاد، تربیت فرزندان و اهمیت این مقوله در پیشگیری از اعتیاد از محورهایی هستند که در این کارگاه‌ها به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

فردآقایی اظهار کرد: در پایان آموزش‌ها گواهی پایان دوره به افراد حاضر در کارگاه اعطا خواهد شد.

iqnakhouzestan@