صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

گروه سیاسی: جمعی از طلاب، روحانیان و دانشگاهیان دانشگاه تفرش در محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا در معرفی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی در صحن دانشکده علوم دانشگاه تفرش تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جمعی از طلاب، روحانیان و دانشگاهیان دانشگاه تفرش، امروز، 25 آذرماه در محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا در معرفی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، در صحن دانشکده علوم دانشگاه تفرش تجمع کردند و دستور نابخردانه و ظالمانه ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را محکوم کردند.
تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی ضد آمریکایی و ضدصهیونیستی اعلام کردند که قدس متعلق به اسلام و بخشی از پیکر و هویت امت اسلامی است. این تجمع با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش در واکنش به توطئه‌های جدید شیطان بزرگ، آمریکا پایان یافت. متن این بیانیه به شرح زیر است:

فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.(ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای)

در پی اعلام نتانیاهو مبنی بر انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسراییل؛ ترامپ، رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا هم از این اقدام كه تجاوز به آزادى خواهى و توهين به مسلمان جهان قلمداد می‌‌شود حمایت کرده است.
اقدام ترامپ آنقدر احمقانه بود که نه تنها واکنش دشمنان مقاومت مانند فرانسه، مصر و برخی رسانه‌های آمریکایی را در پی داشت بلکه حتی برخی فتنه گران سال 88 نیز این اقدام ترامپ را تقبیح کردند. نگاه به وضعیت جغرافیایی و فرهنگی منطقه غرب آسیا دلیل این همه اقدامات احمقانه آمریکا و اسرائیل را مشخص می‌کند.
مسلمان امروز نسبت به مسلمان سال 1948 (تاسیس رژیم منحوس صهیونیستی) به لحاظ فکری و ایدئولوژیک دچار استحاله شده است... مقاومت به عنوان یک فرهنگ و تنها راه حل رهایی از چنگال استکبار در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار گرفته و این آن چیزی است که استکبار جهانی را به وحشت انداخته است. دومینوی رهایی ایران، لبنان، عراق، سوریه، یمن و إن شاءلله همه بلاد اسلامی کابوسی است که لحظه‌ای دشمن را آرام نمی‌گذارد.
جریان مقاومت و تفکر انقلاب اسلامی با سرعتی عجیب در حال گسترش است اما در این میان سوالی ذهن جریان انقلابی را به خود مشغول ساخته است. اینکه برخی مسئولین کشور بخصوص در مجلس شورای اسلامی و دولت محترم در کجای این معادلات قرار گرفته‌اند و چه نقشی در این روند دارند... علامت سوالی که جلوی برخی اقدامات این آقایان همچنان خودنمایی می‌کند و امت اسلامی منتظر جوابی شایسته هستند.

این اقدام كه نشان از ترس و شكست در جنگ‌هاى نيابتى و دستپاچگى آنان از قدرت و پيروزى جبهه مقاومت دارد بار دیگر بی‌ اعتباری سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی تحت سیطره آمریکایی-صهیونیستی و دلارهای سعودی را به جهان ثابت کرد.
بی شک انقلاب اسلامی ایران راه جدیدی را پیش روی ملت های مظلوم جهان گشوده است که پیروزی در گروه چیزی جز مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران عالم نیست قدس را تنها مسلسل‌هاى متكى بر ايمان آزاد خواهد كرد، نه عجز و لابه سران خائن عرب در پيشگاه آمريكا.

ضمن محكوميت سخنان توهين آميز اين هشدار را به صهيونيست‌ها و آمريكايى‌ها خواهيم داد كه دنياى اسلام و مسلمانان نخواهند گذاشت که چنین اتفاقی رخ دهد و در برابر رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد. مسلمانان این را یک ننگ برای خود خواهند دانست که آمریکا و اسراییل قبله گاه اولشان را غصب کنند و به عبارتی دیگر غصب قبله اول مسلمانان به منظور جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورهای اسلامی و مسلمانان خواهد بود.
قطعا اين عمل و مكر و حيله به ضرر آنان تمام خواهد شد و آنها خود را در مرداب گل آلودی انداختند که نجات از آن غیر ممکن خواهد بود با این تصمیم رژیم اشغالگر به نابودی خود بیش از پیش نزدیک‌تر شد.
نظر به اينكه سخنان امام خمينى(ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌اى(مدظله العالى) بر مبنای وعده الهی است و بی شک محقق خواهد شد؛ همانطور كه جمله تاريخى امام خمينى:«راه قدس از كربلا می‌‌گذرد» به برکت خون شهدا محقق و راه کربلا باز شده است؛ صهيونسيت‌ها و آمريكايی‌ها بدانند بنابر فرمايش مقام معظم رهبرى امام خامنه‌اى(مدظله العالى) بی‌شک اسرائيل ٢٥سال آينده را نخواهد ديد وه كه نثار جان در راه آزادى قدس چه شيرين خواهد بود.