صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۷۹۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

گروه اجتماعی: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امروزه قاچاق میراث فرهنگی دیگر آسیب نیست بلکه به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 14 دی سرهنگ حسن محمدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه تعامل بین ارگانهای دخیل در امر حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان میاندوآب افزود: قاچاق میراث فرهنگی از جمله جرائم سازمان یافته ای است که در حال حاضر از آسیب به تهدید تبدیل شده است و در اکثر حفاری های غیرمجازی که انجام شده است یک نفر از اهالی روستا قربانی این باندها می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت نیروی انسانی حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در طول سال جاری در آیتم هایی مثل نظارت و سرکشی و پیشگیری و دستگیری ها در سطح استان 120 درصد افزایش داشته ایم ، افزود: برای اینکه بتوانیم صیانت از این آثار را بهبود ببخشیم نیاز است در این راه دهیاران،نیروهای بسیج ، بخشداری ، همیاران میراث فرهنگی تعامل بیشتری با سازمان داشته باشند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های غنی در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی است، گفت: اگر حفاظت از آثار باستانی مورد توجه قرار نگیرد ارزش های ملی و فرهنگی ما به خطر می افتد.

وی ادامه داد: اجتماعی کردن مبارزه با تخریب های فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد و در این راستا تلاش های بی منت و جهادی لازم است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بااشاره به اینکه کاوش آثار باستانی هزینه و بودجه بسیاری نیاز دارد گفت:مسئله اولویت دار صیانت از این آثار تاریخی است.